اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد؛

ممنوعیت صدور حکم طلاق در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین از ممنوعیت صدور حکم طلاق در روز ازدواج برابر با اول ذی‌الحجه در این استان خبر داد.

ممنوعیت صدور حکم طلاق در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری بیان کرد: اول ذی‌الحجه روز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بوده که به نام روز ازدواج نامگذاری شده است که امیدواریم این نامگذاری زمینه‌ای برای تحکیم بنیان خانواده و گسترش مهر و عطوفت میان زوجین باشد.
وی افزود: علی (ع) پیشوای پارسایان با فاطمه زهرا (س) برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خداوند سبحان والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: برکت این ازدواج، عمری به گستردگی آفتاب دارد همچنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شد این روز، روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده‌اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک پیوند زنند.
وی تأکید کرد: بر اساس این روز فرخنده مقرر شد محاکم خانواده از صدور هر نوع حکم منتهی به طلاق خودداری کرده و برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های خانواده همت گمارند.
انصاری خاطر نشان کرد: قطع یقین طلاق و آثار منفی ناشی از اجرای تلخ‌ترین حکم شرعی عواقب سوء را در جامعه به دنبال دارد در نتیجه لازم است در این راستا با فرهنگ سازی نسبت به گسترش صلح و سازش در خانواده‌ها گام موثرتری برداشته شود.
همچنین به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، معاون قضائی رئیس کل دادگستری کل استان قزوین در مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین، اظهار کرد: کار کارشناسی به نوعی کار قضاوتی است که در مقدمه ورود به موضوع پرونده صورت می‌گیرد، بنابراین از امور مهم و قابل تأمل است.
مجید اکبرپور عنوان کرد: اختیار ارجاع امر به کارشناس با قاضی پرونده است، بنابراین مد نظر داشته باشید تا اظهارنظر تخصصی مستند و علمی باشد و در پرونده‌هایی که نیاز به نظر کارشناسی است اظهارنظر کارشناس راهگشا خواهد بود.
وی اعلام کرد: به دلیل وجود چالش در برخی پرونده‌ها اتخاذ نظر کارشناس و متخصص در موضوع راهگشا خواهد بود، بنابراین امر کارشناسی در طول روند رسیدگی است و کارشناس به نوعی سکان‌دار پرونده است، از این‌رو شایسته است که نظر مبتنی بر علم و عدالت ارائه کند.
وی یادآور شد: زمانی که نظر کارشناس منوط به ارائه نظر هیئت کارشناسی چند نفره است، تمامی کارشناسان این هیئت باید در محل اجرای قرار حضور داشته باشند چرا که موضوع و محل اجرای قرار تأثیر مناسبی بر ارائه نظر خواهد داشت.
در پایان، مراسم تحلیف 9 نفر از کارشناسان کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین با ادای سوگند انجام شد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول