اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

نظام جامع استانداردسازی پژوهشی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نظام جامع استانداردسازی پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران اجرا می‌شود.

نظام جامع استانداردسازی پژوهشی اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، محمود خالقی در نشست حوزه و مطالبات مقام معظم رهبری با موضوع پژوهش در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تدوین نظام جامع ارزیابی، استانداردسازی و کنترل کیفیت پژوهشی به عنوان یکی از طرح‌های در دست پیگیری معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یاد کرد.
وی از راه‌اندازی شوراهای پژوهش در مدارس علمیه خواهران و بازنگری در ساختار معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با نگاه به وضعیت مطلوب به عنوان برخی از فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده در راستای اجرای پیش‌نیازهای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه‌های علمیه خواهران در سفر سال گذشته به قم یاد کرد و افزود: در این زمینه کارگروه روش تحقیق و پژوهش با مشارکت معاونت‌های محتوایی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران در ستاد مرکزی این مرکز ایجاد شده و شوراهای علمی ‌ـ پژوهشی در مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شده است.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا و اجراشده این معاونت در زمینه فرهنگ پژوهش ادامه داد: در این راستا می‌توان به صدور کارنامه پژوهشی طلاب، تشکیل نشست‌های علمی ‌‌ـ پژوهشی رد شبهات، برگزاری طرح رشد یک و دو و ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی مدارس اشاره کرد که هم‌اکنون نیز در مدارس علمیه خواهران اجرا می‌شوند.
وی افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور انتشار نشریات پژوهشی انجام شده است و برگزاری جلسات مناظره به منظور برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در حال پیگیری است.
خالقی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های پژوهشی در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران نیز فراهم شود از ایجاد رشته‌های تخصصی پژوهشی، تعیین سهم پژوهش در متون و ارزشیابی آموزشی، اجرای روش گام به گام سرفصل‌های پژوهشی برنامه درسی،‌ پژوهش‌محوری در اجرای سطح  چهار نظام قدیم آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران، انجام تمام فرآیندهای برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت تحقیقات درسی، تحقیقات پایانی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و تعیین سهمی برای پژوهش در صدور مجوز تدریس اساتید به عنوان برخی از این زیرساخت‌ها یاد کرد و ادامه داد: برخی از این زیرساخت‌ها فراهم شده است و برخی دیگر باید فراهم شود.
وی با اشاره به اقداماتی که معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه ساماندهی و مهارت‌افزایی پژوهشگران انجام داده است ‌یا در دست انجام دارد، از شناسایی، استعداد سنجی و تیپ‌بندی طلاب و پژوهشگران، برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌ها به صورت حضوری و غیر‌حضوری و ایجاد تسهیلات لازم برای دستیابی به متون مکتوب و دیجیتال به عنوان برخی از این اقدامات یاد کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول