اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قائم مقام کمیته امداد کردستان خبرداد:

اهدای 725 سری جهیزیه به مددجویان کردستانی

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) در کردستان از اهدای 725 سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش این نهاد مقدس از ابتدای سال‌جاری تا کنون خبرداد.

اهدای 725 سری جهیزیه به مددجویان کردستانی
قنبر موسی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارداشت: اهدای این میزان جهیزیه به نوعروسان با صرف اعتباری بالغ بر 725 میلیون تومان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اهدای یک هزار و 660 مورد جهیزیه به نوعروسان و 826 مورد هدیه به پسران زیرپوشش این نهاد مقدس را در دستور کار داریم که امیدواریم تا پایان سال با برنامه‌ریزی‌هایی که به عمل آمده آن را تحقق بخشیم.
به گفته قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان، از ابتدای تاسیس این نهاد مقدس در این استان تاکنون بیش از 33 هزار مورد جهیزیه به دختران و هدیه به پسران مددجوی زیرپوشش در کردستان اهدا شده است.
موسی‌نژاد تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 2 هزار و 385 پرونده در خواست جهیزیه در سراسر استان تشکیل شده که تاکنون 725 مورد آن را اجرا کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: در سال‌جاری 664 مورد هدیه به پسران مددجو را داشته‌ایم که برای این مهم 132 میلیون و 800 هزار تومان هزینه شده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان پرداخت 2 هزار و 155 سری جهیزیه برای مددجویان زیر این نهاد را از برکات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان عنوان کرد و گفت: این میزان جهیزیه با صرف اعتبار یک میلیارد و 73 میلیون و 800 هزار تومان اهدا شده است.
موسی‌نژاد اضافه کرد: اهدای 856 مورد هدیه به پسران مددجو نیز با صرف اعتباری بالغ بر 171 میلیون و 200 هزار تومان را از دیگر مصوبات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان است.
وی تصریح کرد: در سفر دوم هیئت دولت به استان نیز پرداخت یک هزار و 578 مورد جهیزیه با صرف اعتبار 789 میلیون تومان تصویب و اجرا شد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: پرداخت 55 مورد کمک به پسران مددجو نیز با صرف اعتبار 11 میلیون تومان در سفر دوم هیئت دولت به استان تصویب شد.
موسی‌نژاد با بیان اینکه در گذشته جهیزیه و کمک‌های این نهاد به مددجویان به صورت اهدای چند قلم کالای اساسی صورت می‌گرفت، افزود: طی چند سال اخیر به منظور انتخاب جنس متنوع، قدرت خرید آزاد هزینه خرید جهیزیه به صورت نقدی به مددجویان پرداخت می‌شود.
وی در ادامه به خدمات دیگر این نهاد که به نوعروسان زیرپوشش ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت: این نهاد برای نوعروسان دوره‌های آموزشی مهارت‌های همسر داری، مسائل پزشکی، تنظیم خانواده، ارتباط زوجین با یکدیگر و با اطرافیان و مسائل احکام و نماز برگزار می‌کند که طبق تحقیقات انجام شده تأثیر زیادی در موفقیت زندگی زوجین داشته است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان اضافه کرد: مشاوره و راهنمایی‌های قبل و بعد از ازدواج توسط مشاوران مجرب و با حضور هر دو طرف نیز از دیگر برنامه‌های این نهاد مقدس است که در طول سال اجرایی می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این نهاد آمادگی دارد کمک خیرین، ادارات و سازمان‌ها را برای تهیه جهیزیه نوعروسان و تازه دامادها به دست نیازمندان و محرومان واقعی برساند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول