اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار همدان:

افزایش مستمری والدین شهدا نیازمند توجه دولت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: افزایش مستمری والدین شهدا به علت کهولت سن و مشکلات اقتصادی نیازمند توجه دولت است.

افزایش مستمری والدین شهدا نیازمند توجه دولت است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جعفر زمردیان امروز در دیدار رئیس جمهور با ایثارگران، مدیران و منتخبان استان همدان به نمایندگی از جامعه ایثارگری استان همدان اظهار کرد: توجه استان به سیاست‌های دوازده‌گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران که زمینه‌های گوناگون آن در دولت نهم و دهم ایجاد شد در سطح کشور و استان همدان قابل مشاهده است.
وی افزود: تکمیل و تجهیز باغ موزه دفاع مقدس و تخصیص اعتبار 110 میلیارد ریالی زمینه بازدید 150 هزار نفر از شهروندان و هموطنان از سراسر کشور را فراهم کرده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: فضایی که در باغ موزه دفاع مقدس ایجاد شده است و اجرای بند 12 اصول ابلاغی رهبر معظم انقلاب این مجموعه کم نظیر را فراهم کرد و فازهای بعدی این طرح با 120 میلیارد ریال اعتبار دیگر طی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: با اقدام کم نظیر دولت و مسئولان استانی احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران با اختصاص 70 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی تحقق یافت و راه‌اندازی دو فاز از پنج فاز این طرح نیز نیازمند تامین 30 میلیارد ریال اعتبار است.
وی با اشاره به حمایت و توجه ویژه به اردوهای راهیان نور نیز گفت: با توجه به خیل عظیم علاقه‌مندان به ویژه نوجوانان و جوانان برای اعزام به مناطق عملیاتی این امر همچنان با قوت در حال انجام است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: توجه ریاست جمهوری به جایگاه ایثارگران به ویژه آزادگان امیدوار‌کننده است به طوری که اجرای قانون ماده 12 و 190 حرکتی است که دیگر دولت‌ها از سال 86 تاکنون به دلایل مختلف از انجام آن بازمانده‌اند.
وی خواستار تصویب اجرای بند (ب) ماده 44 برنامه پنجم توسعه مبنی بر پرداخت 100 درصد هزینه‌های درمان ایثارگران شاغل و افراد تحت تکفل آنان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شد و افزود: پرداخت نکردن هزینه‌ها توسط سازمان‌ها به دلایل مختلف موجب بروز مشکلاتی برای جامعه ایثارگری شده است.
زمردیان در پایان خاطرنشان کرد: افزایش مستمری والدین شهدا به علت کهولت سن و مشکلات اقتصادی نیازمند توجه دولت است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول