اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

پاسخ ملت ایران به مذاکره با آمریکا همچنان منفی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد به زور و تحقیر مشکل خود را حل کند و با این سیاست غلط با ایران اسلامی مذاکره کند، گفت: تا وقتی آمریکا با این روش ظالمانه و با این ادبیات خواهان مذاکره با جمهوری اسلامی باشد، پاسخ ملت همچنان منفی است.

پاسخ ملت ایران به مذاکره با آمریکا همچنان منفی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در ادامه تفسیر سوره منافقین اظهار داشت: منافقین در اندیشه قطع کمک‌های مالی به مومنین بودند غافل از اینکه گنجینه‌های آسمان و زمین در اختیار خداوند است و هرگاه بخواهد یاران پیامبر را توانمند می‌سازد.
وی با اشاره به اینکه منافقین از روی کج‌فهمی همواره اندیشه‌های باطل و روش‌های غلط را در پیش می‌گرفتند، اضافه کرد: در قرآن کریم از خزائن خداوند بسیار یاد شده است و قدرت خداوند بی‌نهایت است و سرچشمه همه نعمات در اختیار ایشان است.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: خداوند روزی‌ها را به اندازه معین فرو می‌فرستد چرا که همه مسائل عالم بر روی حساب و کتاب است.
وی تصریح کرد: منافقین چون خداوند را رازق نمی‌دانند، فکر می‌کنند که می‌توانند کاری کنند که مهاجرین و مومنین اطراف پیامبر را از ایشان جدا کرده و از مدینه خارج کنند و در نتیجه آن نوری که به واسطه بعثت نبی اکرم(ص) روشن شده بود، با تبلیغات منافقین و فعالیت‌های آنها این نور خاموش شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: منافق فهم ندارد و نمی‌داند که نور خداوند با این حرکات مذبوحانه خاموش شدنی نیست.
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: آن حضرت در جوار جد بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر به خاک سپرده شدند که این مصیبت عظیم را خدمت امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مومنین تسلیت عرض می‌کنم.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: آنچه که امامت امام جواد را از دیگر امامان متمایز می‌کند این است که آن حضرت در سنی به امامت رسیدند که تا آن تاریخ در بین ائمه بی‌سابقه بود و بعد از امام جواد فرزندشان امان هادی نیز در سنین پایین به امامت رسیدند و این مسئله در نزد شیعیان بازتاب‌های مختلفی داشت.
وی خاطرنشان کرد: آنهایی که خصومت داشتند این مسئله را برای ضربه زدن به جامعه شیعی مورد استفاده قرار داده و عده‌ای نیز دست به تحریک عموی بزرگوار ایشان به نام علی بن جعفر زدند که وی فردی دارای سوابق ممتاز و مورد حمایت اهل بیت بود و آن بزرگوار مورد تاثیر القائات قرار نگرفت و با کمال تواضع در خدمت امام جواد باقی ماند.
سعیدی گفت: پذیرش امامت کودک آنقدر سخت بود که برخی شیعیان مخلص نیز به تردید افتادند ولی مشیت الهی اینگونه بود که ایشان در سنین کودکی عهده دار این مسئولیت خطیر شوند و خداوند با این تدبیر خود در اعطای منصب امامت به امام جواد و امام هادی در سنین کم جامعه شیعه را آماده می‌کرد که در پذیرش امامت آخرین خلیفه الهی در زمین یعنی حضرت مهدی(عج) در سنین کم و در حال غیبت دغدغه‌ای نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه امام جواد(ع) از شجاعت و صراحت لهجه خاصی برخوردار بودند، تاکید کرد: مامون همراه با اطرافیان خود از محلی عبور می‌کرد که نوجوانان همراه با امام جواد(ع) در آن کوچه بود، حضور مامون بقیه همه فرار کردند ولی امام جواد محکم در جای خود ایستادند و امام در پاسخ مامون فرمودند که من کاری نکرده‌ام که بگریزم.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: آن حضرت در مقاطعی مامون را نهی از منکر می‌کرد و این هشدار سنگین و قاطعی به همه کسانی است که غیرت دینی داشته و این دو فریضه الهی را پاس می‌دارند.
وی اضافه کرد: مامون گاهی شرب خمر می‌کرد و در جامعه و جهان آن روز مامون به عنوان حاکم جامعه اسلامی نقش داشت و این مسئله برای امام جواد سخت بود که چنین عنصری مبتلا به چنین گناهی باشد و آن حضرت مامون را به ترک شرب خمر سفارش می‌کرد.
سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط روز دنیا و منطقه تاکید کرد: آمریکا به دلیل عملکرد ظالمانه خود در میان ملت‌های منطقه به شدت منفور شده و به دلیل کاهش این نفرت و بهبود چهره کریه و زشت خود وارد انقلاب‌های منطقه شده تا به‌گونه‌ای خودش را مخالف دیکتاتورهای ثابت شده به حساب بیاورد.
وی با اشاره به اینکه مردم منطقه هیچ گاه فریب این حمایت‌ها و صحبت‌ها را نخواهد خورد، گفت: و مردم به چشم خود حمایت‌های آمریکا از دیکتاتورها را دیده‌اند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر آمریکا محبوبیت و حقانیت نظام ایران و نفوذ معنوی ملت ایران را در میان ملت‌ها شاهد است و مشاهده می‌کند که شعارهای اساسی ما دهان به دهان در بین این ملت‌ها می‌چرخد.
امام جمعه قم تاکید کرد: امروز رهبران و مردم انقلابی کشورهای اسلامی از حاکمیت شریعت اسلام سخن به میان می‌آوردند و مردم در تونس رای به حاکمیت اسلام داده‌اند و آمریکای بدبخت و سرخورده در باتلاق‌هایی که خود ایجاد کرده زمین‌گیر شده و تلفات سنگین را متحمل می‌شود.
وی افزود: آمریکایی‌ها از نقش تاثیرگذار ایران اسلامی اطلاع دارند و می‌خواهند برای نجات خود از این بن بست‌ها ایران اسلامی را به سبک آمریکایی به پای میز مذاکره بکشانند.
سعیدی مطرح شدن اتهام طرح ترور سفیر عربستان و اعمال تحریم‌ها را در راستای دستیابی به این هدف عنوان کرد و گفت: آنها می‌خواهند کاری کنند که ایران با آمریکا مذاکره کند و از کشور ترکیه تعجب است که به ایران توصیه کرده با آمریکا مذاکره کند.
وی یادآور شد: آمریکا می‌خواهد به زور و تحقیر مشکل خود را حل کند و با این سیاست غلط با ایران اسلامی مذاکره کند و البته آنها همیشه با شکست مواجه شده‌اند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: تا وقتی آمریکا با این روش ظالمانه و با این ادبیات خواهان مذاکره با جمهوری اسلامی باشد، پاسخ ملت همچنان منفی است.
وی بیان داشت: ایران اسلامی به فضل الهی با زعامت امام امت، سرمایه عظیم خون شهیدان و مجاهدت‌های جانبازان، آزادگان و ایثارگران در عرصه جهانی به موقعیت خاصی دست یافته است و بدون دخالت در امور کشورها به یک الگو تبدیل شده است.
سعیدی افزود: از شرق تا غرب عالم روش حضور مردم در صحنه علیه دیکتاتورها و سرمایه داران مرتب در حال تکرار شدن است و تاکنون نتیجه بخش بوده و حکومت‌هایی را ساقط کرده است و مردم دنیا از ایران اسلامی الگو گرفته‌اند و ما می‌توانیم عصر حاضر را عصر ملت‌ها و سقوط دیکتاتورها نام‌گذاری کنیم.
وی گفت: در این شرایط که ملت مسلمان ایران به چنین جایگاه ارزشمندی دست یافته است شکر این نعمت این است که همچنان در خط مستقیم قرآن و عترت با هدایت‌های حکیمانه سکاندار انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای برای رسیدن به قله‌های عزت یعنی تشکیل حکومت جهانی امام مهدی با انسجام، وحدت و همدلی به سمت جلو حرکت کرده و از هرگونه حرکتی که ما را از این تصمیم مهم و راهبردی باز می‌دارد به شدت اجتناب کنیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول