اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بردخون:

ازدواج در کشور به سبک غربی نتایج منفی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بردخون گفت: امروزه ازدواج در کشور ما به سبک غربی درآمده و سن ازدواج افزایش یافته است که عوارض و نتایج منفی زیادی دارد.

ازدواج در کشور به سبک غربی نتایج منفی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمّد جواد عاشوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بردخون با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)گفت: تشکیل خانواده از دیدگاه اسلام یک فریضه و حادثه‌ای تأثیرگذار در زندگی انسان ‌و جامعه بشری است.
وی افزود: هر انسان لازم است در سن جوانی و از روی تفکر و اندیشه و اختیار ازدواج کند ولی متأسفانه امروزه ازدواج در کشور ما به سبک غربی درآمده و سن ازدواج افزایش یافته است که عوارض زیادی دارد.
امام جمعه بردخون اضافه کرد: در ازدواج جوانان افراد متمول و مسئولان وظیفه بیشتری دارند از سویی افراد پولدار باید در برگزاری مراسمات خرج اضافه نکنند تا دیگران با چشم و هم‌چشمی به دنبال شیوه آنان نباشند و مهریه‌ها پایین باشد که خیر زندگی در آن است اما مسئولان نیز باید زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.
عاشوری اضافه کرد: جوان نیاز به شغل و مسکن دارد ولی در ابتدای زندگی جوانان به دنبال وام ازدواج می‌دوند ولی برخی آنچنان سنگ پیش پای آنان می‌اندازند و هزار منت می‌گذارند که جوان از انقلاب و نظام و زندگی دلسرد می‌شود و عده‌ای بدون هیچ ضابطه‌ای به دلیل قوم و خویشی وام کلان دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به سالروز شهادت محمّد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی اضافه کرد: :12 آبان تعداد زیادی از زائران بی‌گناه خانه خدا به دست عمال آل سعود شهید شدند و آل سعود که خود را خادم الحرمین می‌داند خائن حرمین شرفین است و پیرو راه یزید، ابوسفیان و تأمین کننده منافع آمریکا و اسرائیل است و همراه رژیم بعثی و رژیم یمن بوده و در کشتار مردم بحرین مشارکت داشته است.
خطیب موقت جمعه بردخون با یادآوری سالروز شهادت امام جواد(ع)گفت: آن حضرت در خانه خودش نیز غریب بود و محرم رازی نداشت و به دست همسرش مظلومانه شهید شد.
عاشوری همچنین در ادامه بحث هفته‌های گذشته به اخلاق و آداب معاشرت اشاره کرد و پیرامون اهمیت و جایگاه حیاء مطالبی بیان کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول