اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال؛

آذربایجان‌شرقی 423 کتاب منتشر کرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال 423 مجوز انتشار کتاب صادر شده است.

آذربایجان‌شرقی 423 کتاب منتشر کرد
علی داننده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز،اظهار داشت: ایجاد رشته چاپ در دانشگاه‌های استان در دست بررسی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پاسخ به این سؤال که آذربایجان‌شرقی با وجود محوریت در چاپ و نشر شمال‌غرب کشور از داشتن رشته چاپ در دانشگاه‌های خود محروم است، گفت: در همایش اخیری که با فعالان چاپ و نشر استان برگزار شد ضرورت توجه به این امر مورد تاکید قرار گرفت.
وی تاکید کرد:  اکنون با همکاری اتحادیه مزبور در حال بررسی و ارائه پیشنهاد به مسئولان ذی‌ربط بوده و برای ایجاد رشته چاپ در یکی از دانشگاه‌های استان در تلاش هستیم.
داننده اظهار داشت: داشتن رشته چاپ در تبریز با توجه به وجود صنایع مختلف و ارتباط صنعت چاپ با این حوزه امری انکارناپذیر و از ضروریات فرهنگی و صنعتی است. 

* امسال 423 مجوز انتشار کتاب صادر شده است
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به روند رو به رشد اعطای مجوز انتشار کتاب در استان گفت: هم اکنون مجوز کتاب دربازه زمانی یک هفته تا دو ماه به مولفان و نویسندگان داده می‌شود که روند فعلی مورد استقبال اهل فرهنگ قرار دارد.
داننده با اشاره به آمار مجوزهای داده شده برای انتشار کتاب در استان افزود: در حوزه کودکان و نوجوانان 52 عنوان، فلسفه 22 عنوان، سایر 64 عنوان، تاریخ و جغرافیا 27 عنوان، ادبیات 86 عنوان، هنر 24 عنوان، علوم عملی 104 عنوان، علوم خالص 48 عنوان، زبان فارسی 11 عنوان، زبان انگلیسی 23 عنوان، علوم اجتماعی 31 عنوان، اسلام 27 عنوان، دین یک عنوان و کلیات 28 عنوان مجوز ارائه شده که در مجموع 423 مجوز را شامل می‌شود.
وی، تعداد کل کتاب‌های وارد شده به دبیرخانه کتاب استان را 661 عنوان اعلام کرد و گفت: باقی مانده کتب ارائه شده به دبیرخانه در حال بررسی و صدور مجوز است.
 انتهای پیام/
ح20 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول