اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‏‎وگوی فارس با مدیرکل صدا و سیمای سمنان:

مشکل گرانی کتاب رفع شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای استان سمنان گفت: امیدواریم دست‏اندرکاران نمایشگاه کتاب سمنان علاوه بر رفع مشکل گرانی کتاب، ناشران را به سمت ارتقای کیفیت کتاب‏های عرضه شده سوق دهند.

مشکل گرانی کتاب رفع شود
رمضان‏علی شریفی‏فر امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، در مورد اثرات برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتاب‏خوانی و ترویج آن در لایه‏های مختلف اجتماعی از اولویت‏های رسانه است.
وی تصریح کرد: امروز با وجود گسترش فعالیت‏های رسانه‏ای یکی از مهم‏ترین عوامل توسعه و پیشرفت هر جامعه‏ای را میزان انس و الفت مردم آن جامعه با کتاب و کتاب‏خوانی می‏دانند.
مدیرکل صدا و سیمای استان سمنان اضافه کرد: بنابراین صدا و سیما با علم به این موضوع، تلاش خود را در جهت ارتقای آگاهی مردم و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه به کار بسته و از ظرفیت‏های رسانه دیداری و شنیداری برای رسیدن به این هدف مقدس بهره می‏گیرد.
شریفی‏فر ادامه داد: هم‏اکنون در صدا و سیمای استان سمنان یک برنامه مستقل رادیویی و یک برنامه تلویزیونی در یک آیتم به معرفی کتاب می‏پردازد.
وی در پاسخ به این سئوال که صدا و سیمای استانی تا چه اندازه به ساخت و تولید برنامه‏های مرتبط با کتاب و کتاب خوانی اهتمام داد، اظهار داشت: برنامه‏های "باغ کتاب" و "هفت اقلیم" در صدای مرکز، مسابقه کتاب و کتاب‏خوانی و "شباهنگ" در سیمای مرکز و پخش گزارش‏های خبری در طول سال، علاوه بر ویژه برنامه‏های هفته کتاب و زمان برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‏هایی هستند که با هدف نهادینه‏سازی فرهنگ کتاب‏خوانی عرضه می‏شوند.
مدیرکل صدا و سیمای استان سمنان اضافه کرد: صدا و سیما به عنوان گسترده‏ترین رسانه ارتباط جمعی به علت دارا بودن جاذبه‏های شنیداری و دیداری و توانایی برقراری ارتباط دوسویه با مخاطب در سنین و سلیقه‏ها و گروه‏های مختلف اجتماعی قادر است تا اساسی‏ترین نقش را در این زمینه ایفا کند.
شریفی‏فر گفت: اینکه در تلویزیون فرصت کمتری به این موضوع داده می‏شود، به علت محدودیت تولیدات در شبکه‏های استانی و مقدورات منابع مالی است اما در عین حال تلاش می‏شود تا با اتخاذ روش‏های هوشمندانه، فرهنگ مطالعه در قالب برنامه‏های سرگرم کننده انتقال داده ‏شود. 
مدیرکل صدا و سیمای استان سمنان افزود: نمایشگاه کتاب یکی از مناسب‏ترین و بهترین تمهیدات برای گسترش فرهنگ مطالعه و ترغیب مردم به بهره‏گیری از منابع مطالعاتی است.
شریفی‏فر گفت: حرکت‏های فرهنگی از جمله برپایی نمایشگاه کتاب با ایجاد فضای معطر فرهنگی در جامعه و فراهم آوردن زمینه‏های تبادل افکار، عامل مهمی برای توسعه فرهنگی و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مطالعه محسوب می‏شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، سمنان یک استان فرهنگی و دانشگاهی بوده که از ظرفیت بالای علمی برخوردار است و امیدواریم دست‏اندرکاران این نمایشگاه علاوه بر رفع مشکل گرانی کتاب و توجه ویژه ناشران به کیفیت کتاب‏های عرضه شده، اهتمام جدی داشته باشند تا جامعه علمی و دانشگاهی استان را نیز اقناع کند.
مدیرکل صدا و سیمای استان سمنان افزود: در طول برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در بخش‏های مختلف رادیویی، تلویزیونی و خبری ویژه برنامه‏های مختلفی داریم.
شریفی‏فر ادامه داد: در رادیو، ویژه برنامه 130 دقیقه‏ای عصر گاهی در طول برگزاری نمایشگاه از محل نمایشگاه پخش خواهد شد و میان برنامه‏های کوتاه برای فواصل پخش به صورت گزارش زنده و گفت‏و‏گو با ناشران شرکت‏کننده در نمایشگاه کتاب را خواهیم داشت.
وی بیان داشت: در برنامه‏های خبری از محل نمایشگاه در طول زمان برگزاری و همچنین اختصاص یک برنامه گفت‏‏و‏گوی ویژه خبری با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع خواهیم داشت.
مدیرکل صدا و سیمای استان سمنان اضافه کرد: در پخش سیما هم به صورت ویژه در برنامه زنده شبانه به این موضوع می‏پردازیم و بنا داریم در صورت فراهم بودن فضای نمایشگاه، برنامه کودک سیما را به صورت ویژه و زنده از محل نمایشگاه پخش کنیم تا در ترغیب کودکان و نوجوانان به حضور در نمایشگاه موثر واقع شود.
شریفی‏فر گفت: علاوه بر برنامه‏‏هایی که رسانه در جهت ترغیب مردم به کتاب‏خوانی انجام می‏دهد، واحد آرشیو و کتابخانه مرکزی نیز با دایر کردن کتابخانه‏ای در مرکز، همکاران خود را به امر مطالعه و کتاب‏خوانی هدایت می‏کنند و بخشی از اعتبارات خود را برای خرید کتاب و تجهیز کتابخانه هزینه می‏‏شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول