اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‏وگوی فارس با معاون ارشاد سمنان:

تنوع‏بخشی در نمایشگاه کتاب سمنان ممکن نبود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: متاسفانه به دلیل کمبود فضای داخلی نمایشگاه کتاب سمنان، امکان تنوع‏بخشی فوق‏العاده برای برنامه‏های جنبی ممکن نبود.

تنوع‏بخشی در نمایشگاه کتاب سمنان ممکن نبود
هدایت‏الله خیاطیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، در مورد اقدامات اجرایی انجام شده در خصوص برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان اظهار داشت: با عنایت خداوند متعال و همکاری صمیمانه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه‏های فرهنگی ایران، امسال بهترین زمان را برای برگزاری نمایشگاه در اختیار داریم.
وی تصریح کرد: سعی ما بر این بوده که علی‏رغم محدودیت‏های فراوانی که وجود دارد، قدر این فرصت به دست آمده را بدانیم و نسبت به دوره‏های گذشته نمایشگاه را با کیفیت بالاتری برگزار کنیم.
وی اظهار داشت: برای برپایی این نمایشگاه، سالن "وحدت" که از نظر جغرافیایی قابل دسترس‏ترین مکان برای عموم مردم سمنان بوده، اختصاص پیدا کرده است.
خیاطیان با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری نمایشگاه به ریاست فرماندار سمنان گفت: با توجه به جلسات هماهنگی که بین دستگاه‏های مرتبط صورت گرفت، شاهد برگزاری نمایشگاه در بهترین وضعیت ممکن خواهیم بود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در خصوص برنامه‏های تبلیغات و اطلاع‏رسانی نمایشگاه نیز گفت: علاوه بر نصب بنر و استند در سطح شهرستان‏های استان، اطلاع‏رسانی از طریق مطبوعات، سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، صدا و سیما و مکاتبه با دستگاه‏های اجرایی استان صورت گرفته است و مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل ارشاد سمنان با رسانه‏ها نیز از جمله برنامه‏های اطلاع‏رسانی بود.
خیاطیان ادامه داد: همچنین در حین برگزاری نمایشگاه، علاوه بر پوشش خبری از سوی صدا و سیما، تهیه گزارش‏های ویژه و تولید برنامه در محل نمایشگاه نیز موردنظر قرار گرفته است تا شاهد حضور پررنگ‏تر مردم در محل نمایشگاه باشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کمبود فضای داخلی نمایشگاه، امکان تنوع‏بخشی فوق‏العاده برای برنامه‏های جنبی ممکن نبود اما در عین ‏‏حال، غرفه ویژه نقاشی کودک و نوجوان، مسابقات فرهنگی روزانه و نیز جلسات معرفی و نقد کتاب و پخش زنده آن از سوی سیمای مرکز سمنان و همچنین تولید و پخش زنده برنامه کودک و نوجوان در محیط اطراف نمایشگاه مدنظر قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم در اجرای کامل آن موفق باشیم.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در پاسخ به اینکه چه برنامه‏هایی برای حضور مردم استان سمنان در نمایشگاه دارید، اضافه کرد: مردم استان سمنان از فرهنگی‏ترین و کتاب‏خوان‏ترین مردم کشورمان هستند.
خیاطیان گفت: سرانه مطالعه استان سمنان از نرم کشور بالاتر است و بدون شک شاهد حضور بی‏نظیر مردم در نمایشگاه خواهیم بود و امیدواریم وضعیت اقتصادی مردم هم به آنها اجازه بدهد که بتوانند تمامی کتاب‏های مورد نیاز خود را از این نمایشگاه تامین کنند؛ در عین حال از اطلاع‏رسانی غفلت نکرده‏ایم و اطلاع‏رسانی ما کامل بوده است.
وی تصریح کرد: با آموزش و پرورش هم هماهنگ کرده‏ایم تا دانش‏آموزان به همراه معلمانشان به صورت دسته جمعی از نمایشگاه بازدید داشته باشند و برای گسترش فرهنگ کتاب‏خوانی زمینه‏های آشنایی بیشتر کودکان و نوجوان را با کتاب فراهم آورند.
خیاطیان ادامه داد: فکر می‏کنیم تمامی تمهیداتی که لازم بوده است با توجه به شرایط و امکاناتی که در اختیار داریم، لحاظ کرده‏ایم تا شاهد برگزاری موفقیت‏آمیز این نمایشگاه باشیم؛ ولی به هر شکل امکانات در استان برای برپایی برنامه‏های حجیم و بزرگ کم است و این امر مشکلات و محدودیت‏هایی را به ما تحمیل می‏کند.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در خصوص نمایشگاه کتاب و تاثیر آن بر فرهنگ عمومی مردم نیز گفت: نمایشگاه کتاب در استان در واقع زمینه‏ساز شور و شوق و نشاط عمومی برای ارتباط و معاشرت با باغ پرسخاوت اندیشه‏های ناب یعنی کتاب است.
خیاطیان افزود: این امر را در چهره‏های بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‏توان دید و چنین فضای پرنشاطی علاوه بر تامین کتب مورد نیاز مردم با تخفیف ویژه، انگیزه‏ها، رویکردها و گرایش به کتاب و کتاب‏خوانی را افزایش دو چندان می‏دهد و تا به حال نیز نتیجه برگزاری این دسته از نمایشگاه‏ها چیزی جز این نبوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول