اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی 20 منتخب؛

کنگره «قرآن، کتاب بیداری» در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: با معرفی 20 نفر از منتخبان استانی، کنگره قرآن، کتاب بیداری در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

کنگره «قرآن، کتاب بیداری» در اردبیل برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر کنگره قرآن، کتاب بیداری در مراسم پایانی این کنگره که صبح امروز با حضور علاقمندان به قرآن، محققان و پژوهشگران در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره تکریم قرآن کریم و تجلیل از پیشکسوتان نیروهای مسلح و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است.
خلیل پراک بیان داشت: این کنگره همزمان با سراسر کشور در 30 مرکز استان و چهار نقطه استان تهران در اردبیل نیز برگزار می‌شود و ما بعد از ابلاغ برگزاری این کنگره به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری شایسته، مناسب و در شأن قرآن کریم انجام دادیم.
وی گفت: با تشکیل شورای فرهنگی با همراهی سرپرست سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اردبیل، سازمان بازنشستگی و کانون‌های سپاه، ارتش و نیروهای مسلح مقدمات برگزاری این کنگره فراهم شد تا بتوانیم آیینی آبرومند و در شأن و شوکت و عظمت قرآن کریم برگزار کنیم.
پراک با بیان اینکه این برنامه در دو قالب آثار قرآنی و  مقام‌های کسب شده در مسابقات مختلف قرآنی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این مسابقات سه قشر شامل بازنشستگان، همسران و فرزندان آنها در دو موضوع شرکت کرده و آثار خود را به دبیرخانه کنگره تحویل دادند.
وی با بیان اینکه در کل کشور 114 نفر از استان‌های مختلف منتخب شده و به مرحله کشوری راه می‌یابند، اظهار داشت: سهم استان اردبیل معرفی دو نفر بود که در این مراسم در کنار تجلیل از این دو نفر به عنوان منتخب استانی مقدمات حضور آنها را در کنگره کشوری که 26 آذر امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود، فراهم می‌کنیم.
این مسئول از راه‌اندازی موسسه کانون قرآن در مجموعه بازنشستگان نیروهای مسلح خبر داد و افزود: قرآن به عنوان مهر نور و درخشندگی می‌تواند تجلی‌بخش احکام و شریعت تشیع اردبیل باشد به طوری که باید قرآن کریم در همه شئونات و مراحل زندگی وارد شده و همه از مفاهیم آن بهره بگیرند که برگزاری این کنگره نیز در همین راستا بوده است.
دبیر کنگره قرآن، کتاب بیداری در ادامه از انتخاب پنج داور به عنوان چهره‌های سرشناس علمی و قرآنی برای بررسی آثار ارسال شده به این دبیرخانه خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: نصیری از مفسران قرآن، امین فتحی مدیر گروه معارف دانشگاه محقق اردبیلی، مرتضی ابراهیمی رئیس بسیج استاد دانشگاه محقق اردبیلی، ولی‌الله خوش‌طینت رئیس و مدرس دانشگاه پیام نور استان و رئوف موسوی معاون فرهنگی ارشاد اسلامی و استاد دانشگاه‌های اردبیل از جمله داوران بررسی کننده آثار ارسالی بودند.
پراک ابراز داشت: کوچک‌ترین دخل و تصرفی در بررسی آثار انجام نشده و به صورت محرمانه و در فرم‌های مشخص امتیاز بندی‌ها از سوی داوران و اساتید دانشگاه‌ها انجام گرفته که با محاسبه میانگین نمرات، افراد منتخب معرفی شدند.
وی گفت: در بخش مقالات از 17 نفر 23 مقاله به دست‌مان رسید اما در بخش آثار قرآنی 580 اثر در پنج قالب یاد شده به دبیرخانه این کنگره ارسال شد به طوری که تمام آثار ارسالی همزمان با برگزاری این کنگره در سالن ولایت به نمایش عموم گذاشته شده است.
این مسئول اضافه کرد: چهار نفر منتخب استانی در بخش مقالات و آثار قرآنی کمک هزینه سفر حج گرفته و بقیه برگزیدگان نیز هدایای نقدی از 150 هزار تومان تا 50 هزار تومان دریافت کردند.
کنگره قرآن، کتاب بیداری به همت موسسه سروش منزلت از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و با معرفی 20 نفر از منتخبان استانی، در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.
در پایان این کنگره به ترتیب از خلیل پراک برگزیده اول بخش مقالات، مصطفی افضلی‌فرد، علی محمدی، فریبا احمدی، محمدعلی هژبری، صغری خیام‌فر، مریم حبیب‌زاده، ایرج راز‌بین، جمیله فیضی، فرشید اشرفی، محمود حسین‌پور، علی نژادمحمد، پوران قربانی صادق، جمشید اسدی، سمیه خدایی، زهرا برادر، مریم فائضی، نرگس مظفری، صغری حاتمی و فاطمه جلیلی به عنوان نفرات منتخب این کنگره تجلیل و لوح سپاس و هدایایی به آنها اهدا شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول