اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

مسئله محیط زیست یک دغدغه بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: فرماندار گرگان گفت: امروز مسئله محیط زیست یک دغدغه بین‌المللی است و ارائه توانمندی‌های همایش آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی می‌تواند راهگشای حل مسائل موجود باشد.

مسئله محیط زیست یک دغدغه بین‌المللی است
جعفر گرزین در حاشیه اختتامیه همایش آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سال گذشته استان گلستان یک قضیه تلخ آتش‌سوزی جنگل را تجربه کرد که مشغله کاری همه مسئولان به این موضوع معطوف شد.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی در استان با وجود قابلیت‌های مناسب باید گسترش پیدا کند، خاطرنشان کرد: اگر گفته شود در سنوات گذشته توسعه منابع طبیعی استان کاهش یافته به جرات می‌گویم که در گلستان و شهرستان گرگان دامنه جنگل رو به افزایش بود.
فرماندار شهرستان گرگان تصریح کرد: وسعت تخریب به وجود آمده ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها را نمی‌توان مقایسه کرد حتی کار از حالت اجرایی و کارشناسی اداری به حالت آکادمیک در آمد و از حیطه استانی به کشوری و سپس به یک مسئله بین‌المللی تبدیل شده است.
این مسئول به تعابیر نماینده کشور آلمان که در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی نماینده کشوری از گلستان و شهرستان گرگان به عنوان یکی از زیباترین منطقه کشور یاد می‌کند نشان می‌دهد که این ظرفیت و توانمندی در استان به چشم می‌خورد.
گرزین خاطرنشان کرد: شهرستان گرگان با جمعیت 400 هزار نفری از 110 هزار هکتار جنگل برخوردار است و باید سرانه شهرستان گرگان در این زمینه به وضع مطلوبی برسد.
فرماندار شهرستان گرگان با بیان اینکه در حفظ و صیانت از جنگل‌ها باید همواره تلاش کنیم، عنوان کرد: با آسیب‌شناسی منابع طبیعی و رفع موانع آن با استفاده از تکنولوژی‌های نوین اتفاقات ناشی از آتش‌سوزی را کاهش داد.
وی اضافه کرد: آتش‌سوزی خسارت‌های زیادی به منابع جنگلی و محیط زیست کشورهایی نظیر آمریکا، شوروی و استرالیا  وارد آورده حتی شاهد هستیم که بر ماورای زمین نیز دخالت کرده و سبب آسیب لایه ازن شده،‌لذا مسئله آتش‌سوزی به یک دغدغه بین‌المللی تبدیل شد تا مسئولان با درایت بیشتری در این راستا گام بردارند.
گرزین برگزاری این همایش را در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را نشان از درک درست مسئولان دانست و اذعان داشت: با توجه به اینکه دبیرخانه این همایش به استان گلستان واگذار شد باید تلفیقی از توانمندی دستگاه‌های اجرایی و الحاق اندیشه درست دانشگاهیان را به سمت و سوی مسئله جنگل سوق دهیم و امیدواریم دل‌ها و جنگل نسوزد که اگر جنگل بسوزد دل ما نیز می‌سوزد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول