اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان:

توقع داشتن محیط زیست دست‌نخورده اشتباه است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: امروز دیگر نمی‌توان توقع داشت با توسعه صنعتی که از ملزومات پیشرفت و رونق اقتصادی بشر است محیط زیست دست نخورده و بکر باقی بماند.

توقع داشتن محیط زیست دست‌نخورده اشتباه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، مهدی بقایی اظهار کرد: از آنجایی که محیط زیست طبیعی توان محدودی برای استفاده‌های بشر را دارد و اکوسیستم‌های طبیعی از گنجینه‌های جبران‌ناپذیری محسوب می‌شوند که حفظ آنها برای نسل‌های آینده ضرورت دارد.
وی ادامه داد: با بهره‌گیری از قالب‌های جدید و اثرگذار آموزشی، شیوه‌های محافظت از منابع طبیعی از سنین ابتدایی به کودکان آموزش داده می‌شود.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان افزود: امروز دیگر نمی‌توان توقع داشت که همراه با توسعه صنعتی که از ملزومات پیشرفت و رونق اقتصادی بشر است محیط زیست دست نخورده و بکر باقی بماند.
وی اضافه کرد: رشد شدید جمعیت، نیازها و ملزوماتی را خواستار است که خواه ناخواه به محیط طبیعی آسیب وارد می‌کند و همین امر، نگرانی‌های گسترده‌ای را در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی رقم زده است.
بقایی با اشاره به افزایش نگرانی‌ها تاکید کرد: متولیان فرهنگی جامعه وظیفه دارند با آموزش مدیریت محیط زیست به نسل نو، در راستای تقلیل آلودگی‌ها و کاهش اثرات تخریبی تکنولوژی‌های جدید کوشش کنند.
وی تولید نرم‌افزار چندرسانه‌ای محیط زیست را اقدامی در همین راستا برشمرد و ادامه داد: در این نرم‌افزار، مجموعه‌ای از ابزارها و قالب‌های آموزشی چون انیمیشن، فیلم، داستان، ترانه و سرود، بازی، جورچین، معما، نمایشگاه تصویری یکجا جمع شده تا محتوای آموزشی مورد نظر را به شکلی گیرا به کودکان منتقل کند.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان حفظ پاکیزگی خاک و آب، محافظت از فضای سبز، مدیریت زباله‌ها و پسماندها، کاهش آلاینده‌های هوا و غیره را موضوعات محوری این نرم‌افزار آموزشی دانست و تصریح کرد: فضاهای تولید شده در نرم‌افزار، مشابه فضاهای واقعی شهر اصفهان بوده و با رویکردی بومی تلاش کرده و امکان هم ذات پنداری را برای کودکان فراهم آورد تا به سادگی بتوانند مطالب آموخته شده در نرم‌افزار را در زندگی واقعی به کار برند.
وی بیان داشت: مراحل تولید و تکمیل این نرم‌افزار در خانه شهروند وابسته به سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان به انجام رسیده و به زودی همراه با یک بسته آموزشی در میان کودکستان‌ها و مراکز آموزشی شهر اصفهان توزیع می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول