اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران تاکید کرد:

بازسازی مناطق زلزله‌زده چالدران

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: باید برای بازسازی مناطق زلزله‌زده چالدران و توابع آن اقدام شود.

بازسازی مناطق زلزله‌زده چالدران
احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چالدران، با اشاره به اینکه مردم این شهرستان و توابع آن به دلیل وقوع چندین زلزله و پس‌لرزه روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند، اظهار داشت: با وجودی که مردم هم‌اکنون با مصائب به بار آمده از زلزله دست و پنجه نرم می‌کنند ولی باریدن 30 سانتی‌متری برف مشکلات بیشتری برای خانواده‌ها ایجاد کرده است از این رو باید اعضای ستاد مدیریت بحران بیش از بیش برای رسیدگی به اوضاع و امدادرسانی به آنها وارد عمل شوند.
وی به حضور استاندار آذربایجان غربی در بین مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: با حضور یافتن مقام  عالی اجرایی استان در چالدران تحمل سختی‌ها برای مردم راحت‌تر شده است چرا که جدیت و تلاش مسئولان ارشد را برای عبور از بحران فعلی و عادی شدن شرایط  شاهد هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: با برپایی چادرهای اسکان موقت در برخی مناطق از جمله سالن‌های تربیت‌بدنی به اسکان اضطراری مردم اقدام شد و تا حدودی با توزیع اقلام کمکی و چادر در شهر آرامش برقرار شده است ولی برای از بین بردن آثار زلزله و برگرداندن مردم به زندگی عادی باید بین دستگاه‌ها هماهنگی ایجاد شود.
وی ادامه داد: در ساعت 18و 25 دقیقه روز سه‌شنبه به وقت ایران در چالدران زلزله‌ای رخ داد که باعث به وجود آمدن رعب و وحشت بین مردم سیه‌چشمه شد در راستای ساماندهی و همچنین اسکان اضطراری مردم  حدود 70تخته چادر با ظرفیت بیش از 500 نفر در سالن‌های ورزشی با همت امدادگران برپا شد.
وقوع این زلزله در 61 کیلومتری شهر سیه‌چشمه گزارش شده است به طوری که طبق برآوردهای اولیه زلزله در عمق 22 کیلومتری زمین رخ داده و گسل مسبب آن احتمالا گسل آناتولی شمالی است.
ستاد مدیریت بحران چالدران وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول