اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

ارتباط دانشجویان گلستان با بخش صنعت بیگانه است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: در مکاتبات مکرری که با دانشگاه‎های استان انجام شد متاسفانه ارتباط دانشجویان گلستان با بخش صنعت بیگانه است.

ارتباط دانشجویان گلستان با بخش صنعت بیگانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضان بهرامی صبح امروز در جمع دانشجویان شهرستان گرگان اظهار داشت: زمانی که دغدغه نظام، دولت و مسئولان استانی مسئله اشتغال است چرا هنوز مسئولان دانشگاه نباید انتخاب واحدهای درسی دانشجویان را بر اساس نیاز استان تعریف کنند.
وی تصریح کرد: اگر خوب به این مسئله دقیق شویم، می‎بینیم دانشجویانی که در برخی از رشته‎های تحصیلی 10 سال پیش فارغ‎التحصیل شده‎اند تاکنون نتوانسته‎اند شغلی برای خود مهیا کنند لذا وجود این شرایط باعث شد تا از مسئولان دانشگاه بخواهیم با خانه صنعت و معدن همکاری کنند و با آسیب‎شناسی صنعت در بخشی که مشکل داریم فکر و ایده دهند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان با اشاره به اینکه در اختیار قرار دادن پایان‎نامه‎های دانشجویی و اقدامات پژوهشی می‎تواند برای ایجاد اشتغال موثر باشد، خاطرنشان کرد: با استفاده از تحقیقات کارشناسی می‎توان به دانشجویانی که وقت خود را صرف پژوهش در حیطه‎ای خاص کرده‎اند کمک کرد و از اینکه پایان‎نامه‎ها در قفسه‎های دانشگاهی خاک بخورند نباید انتظار داشت که مشکل اشتغال حل می‎شود.
وی در خصوص اینکه برای دانشجویان بخش کشاورزی باید کار تعریف شود، بیان کرد: بسترها در این زمینه فراهم است منابع طبیعی زمین‎های بسیار خوبی دارد ما نیز از دل خاک تولید را می‎خواهیم لذا باید درآمد ناخالص داخلی را در استان بالا ببریم که این امر تنها از طریق مدیران حل نمی‎شود باید فارغ‎التحصیلان دانشگاهی نیز در این زمینه وارد شوند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گسترش کارآفرینی را یکی از اقدامات مهم در ایجاد اشتغال خواند و افزود: باید هوشیار باشیم گذاشتن جلسات کارآفرینی با یک روز به دست نمی‎آید چقدر باید ما با عناوین دور بزنیم اینکه فلان مسئول و فلان رئیس وارد استان ما می‎شود باید دید خروجی کار به کجا خواهد انجامید.
بهرامی بیان کرد: دعوت از این افراد خوب است اینکه آنها سخن بگویند و ما مستمع باشیم هیچ چیز عایدمان نمی‎شود باید مشکلات استان انعکاس داده شود و با توجه به آنها تصمیمات و قوانینی برای تسهیل کار لحاظ شود تا توسعه اقتصادی، صنعتی و بازرگانی رقم بخورد و اینکه جلسات فقط در حد سخنرانی باشند مشکلی حل نمی‎شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول