اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد:

همه خدمات شهرداری یزد با تلفن و اینترنت انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری یزد گفت: چشم‌انداز شهرداری یزد این است که همه خدمات خود را به وسیله اینترنت و تلفن‌همراه ارائه دهد.

همه خدمات شهرداری یزد با تلفن و اینترنت انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی فعالی پیش از ظهر امروز در نشستی با مسئولان شهرداری‌های مناطق مختلف یزد اظهار داشت: ارائه همه خدمات بر بستر اینترنت و تلفن همراه، چشم‌انداز آینده شهرداری یزد در زمینه فناوری اطلاعات خواهد بود.
وی عنوان کرد: همراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار یزد و مجموعه مدیران شهرداری در راستای حمایت سازمان فاوا در پیاده‌سازی سیستم‌های مختلف و ارائه خدمات بهتر و شفاف‌تر به همشهریان یزدی قابل تقدیر است.
فعالی با اشاره به پیشرفت مناطق شهرداری در این زمینه از سال 87 تاکنون بیان کرد: اتوماسیون اداری در همه مناطق شهرداری راه‌اندازی شده و برخی از خدمات هم‌اکنون بر بستر اینترنت و حتی با استفاده از تلفن همراه انجام می‌شود که این امر در آینده گسترش خواهد یافت.
وی در ادامه به پیاده‌سازی موفق سیستم‌های جامع شهرسازی، نظام جامع آماری و سیستم اتوماسیون اداری مالی اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح پیشخوان الکترونیک و نیز حذف منطقه‌بندی، شهرداری یزد در آینده‌ای نزدیک به یکی از شهرداری‌های برتر کشور در زمینه مکانیزاسیون فرآیندهای مرتبط با مردم در مناطق شهرداری تبدیل خواهد شد.
فعالی همچنین از راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه برای اعلام عوارض خودرو در شهرداری یزد خبر داد و افزود: از این پس شهروندان یزدی می‌توانند با ارسال کد VIN خودرو به شماره پیام کوتاه 30006137 از مبلغ عوارض خودروی خود مطلع شوند.
وی خاطرنشان کرد: سامانه طراحی شده پس از جستجو در بانک اطلاعاتی به وسیله وب‌سرویس طراحی شده، عوارض خودروی شهروندان را محاسبه و مواردی نظیر سال محاسبه مبلغ عوارض، شناسه قبض و شناسه پرداخت عوارض را برای پرداخت به صورت الکترونیک به شهروند باز می‌گرداند.
فعالی یادآور شد: در صورتی که کد VIN خودرویی یافت نشود، شهروند باید یک‌بار برای درج مشخصات خودرو به مرکز عوارض خودروی یزد در خیابان ایرانشهر جنب مرکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کند تا از این پس علاوه بر خدمات پیام کوتاه از سامانه اینترنتی پرداخت عوارض نیز استفاده کند.
شهردار یزد نیز در این نشست با تاکید بر اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات و حمایت مجدد از این‌گونه اقدامات، به مدیران مناطق و معاونین حاضر در جلسه تاکید کرد تا با همیاری و همراهی بهتر و بیشتر در آینده نزدیک همشهریان یزدی بتوانند از طریق اینترنت و با استفاده از تلفن همراه خدمات خود را دریافت کنند.
سید علی‌اکبر میروکیلی با اشاره به اینکه یزد به فرموده رهبر معظم انقلاب، دارالعلم و دارالعباده است، افزود: یزد باید در تحقق مباحث علمی در زمینه الکترونیک پیشتاز باشد ضمن اینکه در مسیر تحقق دولت الکترونیک گام بردارد.
گفتنی است، هم‌اکنون پروژه پیشخوان الکترونیک و سیستم نوبت‌دهی در منطقه سه شهرداری یزد اجرایی شده و به زودی در سایر مناطق نیز اجرایی می‌‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول