اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ فرماندار‌ شهرستان ورامین:

مکانیسم شورای مدارس تربیت انسانی متعالی است

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی فرمانداری شهرستان ورامین با اشاره به مکانیسم‌های شورای دانش آموزی گفت: یکی از مکانیسم شورای مدارس تربیت انسانی متعالی است.

مکانیسم شورای مدارس تربیت انسانی متعالی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی تاجیک اسماعیلی در جمع دانش‌آموزان ورامین در دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان ورامین با اشاره به انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس گفت: شورا یکی از موضوعات قرآنی است و در خصوص آن و تعامل انسان‌ها با یکدیگر آیات قرآنی وجود دارد، طبق آیات این سوره مشورت و کمک گرفتن از یکدیگر یکی از نشانه های انسان مؤمن است.
معاون اداری و مالی فرمانداری شهرستان ورامین با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و همه انسان‌ها نیازهای مشترکی هم با یکدیگر خواهند داشت که برای برطرف کردن این نیازها احتیاج به مشورت و همراهی یکدیگر دارند، افزود: یکی از مکانیسم‌های شوراهای مدارس رسیدن به هدف هماهنگ شدن، تربیت انسانی متعالی، وارسته و دارای بینش  صحیح برای دانش آموزان است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شوراها باید با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به هدف ارتقای بینش و نگرش دانش آموزان دست یابند و از طرف دیگر یعنی یادگیری علم در این مدرسه به وجود می‌آید و این نگرش دانش آموزان است که با کمک شوراها به وقوع می‌پیوندد.
تاجیک اسماعیلی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران و همکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه‌های گرایش دانش آموزان به فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه‌ها و شوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.
معاون اداری و مالی فرمانداری شهرستان ورامین عنوان کرد: در هر اجتماع علمی سازمان‌هایی وجود دارند که برای تقویت آن اجتماع علمی نقش‌های متعددی را ایفا می‌کنند. تربیت دانش آموزان ابتدایی که در آغاز ورود به اجتماع بزرگ انسان‌ها هستند از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
تاجیک اسماعیلی در پایان تصریح کرد: در این دوره که به‌عنوان اساس دوره‌های بالاتر آموزشی است، دانش آموزان تجربیاتی کسب می کنند که در صورتیکه مرتبط با هم و در ارتباط با مسایل شخصی واجتماعی باشد، برانگیزاننده، سودمند و موثر است و یادگیری مادام العمررا به همراه خواهد داشت. یکی از فعالیت هایی که به اهداف این دوره یاری می‌رساند، فعالیت‌های گروهی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول