اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

برتری نظام سیاسی اسلام در رهبری فقیه جامع‌الشرایط است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشان گفت: رهبری فقیه جامع‌الشرایط در حکومت اسلامی مهم‌ترین تفاوت نظام سیاسی اسلام با نظام‌های سیاسی رایج دنیاست.

برتری نظام سیاسی اسلام در رهبری فقیه جامع‌الشرایط است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالنبی نمازی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله دشتی در حسینیه شهدای قم در سخنانی اظهار داشت: جامعه بشری همواره نیازمند امام و رهبر است و بدون داشتن امامت و رهبری جامعه دچار هرج و مرج می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس نص صریح قرآن کریم، رهبر جامعه اسلامی از سوی خداوند معین و منصوب می‌شود خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی این طور نیست که رهبر با رای اکثریت یک حزب یا گروه در مسند قدرت باشد، زیرا پروردگار متعال خود می‌داند که چه کسی باید عهده دار رهبری و هدایت جامعه باشد.
نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: عقول بشریت از یافتن مسیر سعادت و دوری از شقاوت عاجز و ناتوان است، از این رو خداوند متعال انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) را برای هدایت بشریت و رهبری جامعه برگزیده و در زمان غیبت حضرت ولیعصر (ع) ملت مسلمان را به حال خود رها نکرده است.
وی در ادامه افزود: ائمه اطهار (ع) خود فرموده‌اند که در زمان غیبت، فقیه جامع‌الشرایط که عالم و باتقوا بوده و از شرایط زمان به خوبی آگاهی داشته باشد برای رهبری نظام اسلامی در نظر گرفته شده است و مسلمانان باید برای گام برداشتن در صراط مستقیم به ایشان مراجعه کنند.
آیت الله نمازی رهبری فقیه عالم و عادل در حکومت اسلامی را یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های نظام سیاسی اسلام با نظام‌های سیاسی رایج دنیا دانست و گفت: امروزه رهبران سیاسی جهان برای همه ملت‌ها شناخته شده‌اند و همه آنها حداقل یک پرونده فساد اخلاقی یا فساد اقتصادی دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع و ارزشمند مرجعیت در مکتب والای اسلام خاطرنشان کرد: منصب مرجعیت و رهبری تشیع بسیار برجسته و محترم است و نشان از اهمیت و درجه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.
امام جمعه کاشان در پایان تصریح کرد: مراجع عظام تقلید عمر خود را با زهد و تقوا و پرهیزکاری برای کسب علوم و معارف اسلامی سپری کرده و هیچگاه حب دنیا را در دل و جان خود راه نداده اند و با هوش و فراست سیاسی که از نور الهی نشات گرفته است، در برابر مطامع و شیاطین دنیوی ایستاده‌اند.
آیت الله حاج میرزا احمد نجفی دشتی در تاریخ 25 شهریورماه سال جاری بر اثر کهولت سن و عفونت دستگاه گوارش به لقاءالله پیوست و پیکر مطهر ایشان پس از تشییع در بوشهر و شهر مقدس قم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول