اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

روند صدور مجوز موسسات قرآنی تسریع شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل ‌‌ارشاد ‌خراسان جنوبی با بیان اینکه پرونده‌های زیادی برای تاسیس موسسات قرآنی در سطح استان وجود دارد، خواستار تسریع در روند صدور مجوز برای این موسسات شد.

روند صدور مجوز موسسات قرآنی تسریع شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر چهارشنبه شب در دیدار فعالان قرآنی و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مصوبات فرهنگی سفرهای گذشته اظهار داشت: برخی از این مصوبات اجرایی و برخی نیز هنوز محقق نشده است.
وی افزود: در این سفر مصوبات اجرایی نشده سفرهای قبلی پیگیری می‌شود که تحقق این مصوبات در حوزه فرهنگ می‌تواند سبب ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری در استان شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال 18 درصد اعتبارات فرهنگی و هنری به این مجموعه اختصاص پیدا کرده است که 40 درصد این اعتبار به دبیرخانه کانون‌های  فرهنگی و هنری مساجد استان اختصاص پیدا کرده است.
مطهری‌فر از آموزش 5 هزار و 280 نفر در مجموعه فرهنگ و ارشاد در سال جاری و در بخش قرآن خبر داد و گفت: همچنین ما امسال نمایشگاه قرآنی را در سطح استان برگزار کردیم و از نیمه دوم سال گذشته تا کنون 75 میلیون تومان برای بحث این نمایشگاه هزینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین امسال یک‌هزار و 850 نفر در آزمون‌های قرآن شرکت کرده‌اند همچنین 24 محفل انس با قرآن در سطح استان برگزار شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از پخش چهار برنامه قرآنی استان در شبکه ملی خبر داد و گفت: همچنین ما هفت دور آموزش مدیران موسسات قرآنی و روحانیون را در سطح استان داشتیم.
مطهری‌فر از فعالیت 21 موسسه قرآنی در سطح استان خبر داد و افزود: غیر از این موسسات پرونده‌های متعددی نیز در نوبت اخذ مجوز هستند که امید است در روند صدور مجوز این موسسات تسریع شود.
وی از کمک 180 میلیون تومان به موسسات قرآنی سطح استان خبر داد و اظهار داشت: غیر از این 45 میلیون تومان نیز تا کنون در قالب اقلام فرهنگی به موسسات کمک شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از وجود 259 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: این کانون‌ها در سطح استان 26 هزار و 800 عضو دارند که فعالیت‌های خوبی را نیز تا کنون در استان داشته‌اند.
مطهری‌فر از وجود 14 کانون فرهنگی و هنری تخصصی در استان خبر داد و گفت: فعالیت این کانون‌ها نیز در استان چشمگیر بوده است.
وی ادامه داد: ما طرح‌هایی را در استان اجرایی کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد از جمله طرح تلاوت نور که 540 مسجد استان را پوشش داد یا طرح 1445 که در استان 2 هزار عضو دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در راستای بیمه هنرمندان و خبرنگاران نیز گام‌های خوبی برداشته شده است و روند رو به رشدی را دارد.
مطهری‌فر از عضویت 140 نفر در صندوق حمایت از هنرمندان خبر داد و گفت: همچنین تا کنون 179 نفر بیمه شده‌اند و پیگیر بیمه فعالان قرآنی نیز هستیم.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول