اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون شهردار اهواز خواستار شد:

همکاری رسانه‌ها برای جلب سرمایه‌گذاران

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز مشارکت و همکاری رسانه‌ها را برای جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه اهواز خواستار شد.

همکاری رسانه‌ها برای جلب سرمایه‌گذاران
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز موسی شاعری شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره شهر و رسانه با اشاره به اینکه امروزه مدیریت شهری در مرحله گذار از شهرنشینی به شهروندی است، تعلق خاطر به شهر، مشارکت در فرآیندهای شهر و ایفای نقش جدی را از ویژگی‌های یک شهروند دانست.
وی افزود: در گذشته ۳۰ درصد مردم شهرنشین و مابقی ساکن روستا‌ها بودند، اما در حال حاضر این معادله برعکس شده و ۷۰ درصد مردم در شهر‌ها سکونت دارند به همین دلیل مدرن شدن زندگی‌ها مستلزم آموزش عمومی است و رسانه‌ها در این راستا می‌توانند کمک رسان مدیریت شهری باشند.
شاعری با رد پدیده میرزا بنویسی اظهار داشت: نقد منصفانه، عالمانه و کار‌شناسانه را قبول داریم و اعتقاد داریم عناد و غرض ورزی نباید در امور باشد.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق، افزود: رسانه‌ها همزمان با امید دادن به مردم، باید انتظارات مردم را به تناسب واقعیت بالا ببرند.
شاعری ادامه داد: مدیریت شهری اهواز وارث یک مجموعه با مشکلات بسیار بوده که نیروی انسانی مازاد و بدهی سنگین از آن جمله هستند و اگر نقدی صورت می‌گیرد باید با در نظر گرفتن این واقعیت‌ها باشد.
وی همچنین از رسانه‌های استان درخواست کرد که برای حضور سرمایه گذاران در شهر کمک و بستر توسعه و آبادانی شهر را فراهم کنند.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار اهواز در ادامه برگزاری جشنواره شهر و رسانه را در راستای احقاق حقوق شهروندی و برای تکریم کسانی دانست که حقوق مردم را به آن‌ها نشان می‌دهند و به مدیران کمک می‌کنند.
وی از رشد ۳۰۰ درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره شهر و رسانه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: سال آینده سومین جشنواره شهر و رسانه با کیفیت بهتر برگزار شود.
مدیرکل صدا و سیمای خوزستان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم همایش صوتی تصویری رسانه در شهر را سال آینده برگزار کنیم که در آن تصاویری که به وسیله موبایل گرفته می‌شود را می‌توان نمایش داد.
عمران حیدری افزود: صدا و سیمای مرکز خوزستان آمادگی همکاری با رسانه‌های مکتوب را در زمینه‌های عکاسی خبری، گزارش خبری و مستندهای خبری دارد و از هر طرح و ایده نویی که تعالی شهر، استان و کشور را تقویت کند استقبال می‌نماید.
وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه به ویژه در زمینه آموزش، آگاهی رسانی و افزایش امید به زندگی، پیوند اجتماعی میان اقشار مختلف مردم و ارتقای فرهنگ اجتماعی و شهرنشینی و نقد منصفانه را از دیگر وظایف رسانه‌ها عنوان کرد.  
شهرداری اهواز در سال گذشته نخستین جشنواره شهر و رسانه را برگزار کرد؛ همچنین تا کنون دو جشنواره عکس شهر و شهروند نیز توسط شهرداری اهواز برگزار شده است.  
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول