اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

35 درصد دانشجویان فردوسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: 35درصد دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

35 درصد دانشجویان فردوسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا عاشوری عصر امروز در همایش معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور که در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سخنان رهبری در راستای فراهم کردن شرایط برای دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در حال حاضر در دانشگاه فردوسی مشهد در حدود 35 درصد دانشجویان را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به خود اختصاص داده اند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به روند روبه رشد تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در سال 85 تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حدود هشت درصد کل دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود که این رقم در سال گذشته به 30درصد افزایش یافت.
عاشوری ادامه داد: در سال جاری نیز با توجه به سیاست افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا  به 35درصد افزایش یافت.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقررشده است که در حدود50 درصد دانشجویان را دانشجویان تحصیلات تکمیلی به خود اختصاص دهد، امیدواریم به این افق در چند سال آینده دست یابیم.
وی به دانشجویان واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و افزود: اگر این دانشجویان را نیز در آمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی اضافه کنیم تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی از  35درصد بیشتر می‌شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط با رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گفت: رتبه‌بندی وزارت علوم، دانشگاه فردوسی مشهد در حال حاضر و در میان دانشگاه‌های سراسرکشور در جایگاه هشتم قرار گرفته است این در حالی است که دانشگاه فردوسی مشهد در سال  82 رتبه 16را به خود اختصاص داد.
عاشورای با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد دارای ماهیت دانشگاه‌های جامع نیز هست اظهار داشت: در رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌های جامع، دانشگاه فردوسی مشهد در میان این دانشگاه‌ها در جایگاه سوم قرار دارد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه به تعداد دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 20 هزار دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می‌کنند.
وی همچنین تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد را700 نفر عنوان کرد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول