اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار شد:

حرکت دانشگاه‌ها به سمت ارتقای رتبه‌بندی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت ارتقای رتبه‌بندی در جهان حرکت کنند.

حرکت دانشگاه‌ها به سمت ارتقای رتبه‌بندی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری ظهر امروز در دومین سمینار علم‌سنجی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت ارتقای رتبه‌بندی حرکت کنند، اظهار داشت: در دیدگاه دانشگاه‌ها، باید بهداشت، آموزش، درمان و پژوهش در کنار همدیگر باشند زیرا همه این موارد لازم و ملزوم‌ هم‌ هستند و در این راستا باید حرکت کنیم تا در صفحه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مردم بهترین قاضی حوزه بهداشت هستند، تصریح کرد: جز مردم کس دیگری نمی‌تواند در حوزه بهداشت قضاوت کند و در بحث درمان، رضایت یا نارضایتی، به اظهار نظر مردم بستگی دارد اما در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها چون کار پژوهشی است باید نظر علمی در آن گنجانده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه وظیفه ما جهاد علمی است، بیان داشت: در این راستا و برای رسیدن به قله‌ها علمی ترسیم شده باید فعالیت‌ها استاندارد‌سازی شود.
توکل افشار، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه در افق 1404 و در نقشه جامع علمی کشور جایگاه علمی ایران در منطقه باید در خور و شأن ملت ایران باشد، اظهار داشت: در همین راستا از سال 82 فعالیت‌هایی در این زمینه آغاز شده که با هدف ساماندهی سیاست‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و ایجاد حس رقابت بین آنها با محوریت حاکمیت و رهبری پژوهش‌ها، توانمند‌سازی پژوهش و تولید دانش است.
وی افزود: از سال 90 بودجه‌ای که به دانشگاه‌ها تخصیص پیدا می‌کند با این ارزیابی و بر اساس این محورهاست.
توکل افشاری به امتیاز 18 هزار و 788 دانشگاه‌های ایران در سال 89 اشاره و تصریح کرد: این امتیاز نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.
 وی ادامه داد: با توجه به رشد پژوهش در کشور متاسفانه در محورهای زیر ساخت آنچنان رشدی نداشته‌ایم که اگر از ظرفیت‌های موجود استفاده‌ها شود می‌توان بهره‌وری را افزایش داد.
وی به تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  اشاره کرد و بیان داشت: تعداد  اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 89، 677 نفر و تعداد پژوهشگر تطبیق یافته 889 نفر بوده‌اند که بیانگر وجود و سیر صعودی نسبت به سال‌های گذشته در این زمینه است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول