اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس‌ کمیسیون آموزش مجلس؛

اظهارات عباسپور در مورد پیام‌نور وجاهت قانونی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که مواضع عباسپور در قبال پیام‌نور برگرفته از برخی روابط مشخص است، گفت: مواضع غیر اصولی عباسپور دانشگاه پیام‌نور را واکسینه می‌کند.

اظهارات عباسپور در مورد پیام‌نور وجاهت قانونی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رضا یوسف‌وند عصر امروز در جمع اصحاب رسانه به دنبال اظهارات اخیر رئیس کمیسیون آموزش مجلس در خصوص معادل‌سازی مدرک دانشگاه پیام‌نور گفت: اکثر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از این دانشگاه اعلام حمایت کرده‌اند.
وی بیان کرد: نقد دانشگاه پیام نور از دیدگاه عباسپور تهرانی سبب شد که قشر جوان هر چه بیشتر از فلسفه خدمت‌رسانی دانشگاه پیام‌نور آگاه شوند و خروجی این نقدها خالی شدن صندلی‌های دانشگاه آزاد و انتخاب هر چه بیشتر دانشگاه پیام‌نور را به عنوان انتخاب برتر در برداشت.
رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مهرماه سال‌جاری تراکم پذیرش از سال‌های گذشته پررنگ‌تر بود این درحالی است که دانشگاه آزاد دوران زوال خود را طی می‌کند و امروزه با تبلیغات مختلف می‌خواهد آب رفته ز جوی را بازگردانند.

*عباسپور با دانشگاه پیام‌نور مشکل شخصی دارد

یوسف‌وند تصریح کرد: برخی کسانی که منافعشان به خطر افتاده نفسشان حریص‌تر شده و می‌خواهند گذشته دلخواه خود را زنده کنند.
یوسف‌وند افزود: مشکل اصلی عباسپور با دانشگاه پیام‌نور شخصی است و صحبت‌های وی بی‌پایه و اساس است.
این مسئول بیان داشت: دانشگاه پیام‌نور در نوع خود دانشگاهی مادر است که در آن آموزش باز و نیمه حضوری و نیز دانشجو‌ محور بوده و خروجی آن نیز رتبه برتر پذیرفته شدگان این دانشگاه در آ‍زمون کارشناسی ارشد و دکتری است که در بین دانشگاه‌های باز جهان رتبه دوم را دارا می‌باشد.
وی اذعان داشت: جذب اساتید مجرب با درجه دکتری و نیز جذب پاره وقت اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله خدمات دلسوزانه مسئولان این دانشگاه بوده که از لحاظ کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای را در برداشته است.

*برخی آموزش را به سمت اشرافی‌گری سوق دادند

یوسف‌وند گفت: این درحالی است که در ادوار قبل از دولت نهم و دهم آموزش به‌جز سهمیه اندک دانشگاه‌های دولتی صرفا برای طبقات مرفه جامعه مهیا بود و به سمت و سوی اشراف‌گرایی سوق داده می‌شد.
وی افزود: به همت دولت عدالت‌گستر مهر و تلاش بی‌وقفه مسئولان متعهد و متخصص دانشگاه پیام نور شعار آموزش برای همه، همه‌جا و همه وقت تحقق یافت، مانع انحصارگرایی شد، عدالت آموزشی جای انحصار آموزشی را گرفت و موقعیت بسیاری از منافع طلبان را به لرزه درآورد.
یوسف‌وند گفت: طبق نظر رسمی و تاکید شورای گسترش آموزش عالی، مدارک دانشگاه پیام نور در کلیه سطوح و مقاطع و در همه مراکز و واحدهای تابعه این دانشگاه در داخل و خارج از کشور مانند گذشته برای دانشجویان حال و آینده  بدون هیچ‌گونه خدشه‌ای برای استخدام و ادامه تحصیل و ارزشیابی در همه مراجع قانونی معتبر است.                                                  
 
*اظهارات عباسپور در مورد پیام‌نور وجاهت قانونی ندارد

این مسئول در ادامه تصریح کرد: به استناد مقررات جاری، مرجع قانونی صدور مجوز، ایجاد مقاطع و رشته‌های تحصیلی در همه سطوح آموزش عالی در دانشگاه‌های دولتی، پیام‌نور، غیر دولتی و غیر انتفاعی علمی و کاربردی، شورای گسترش آموزش عالی مستقر در وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری بوده که موافق اختیارات تفویضی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به بررسی کارشناسانه موارد و درخواست‌های مطروحه کرده و منجر به صدور مجوز رسمی و قانونی در این خصوص می‌شود.
یوسف‌وند تاکید کرد: علاوه بر این، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 78 مدرکی تحت عنوان معادل منسوخ شده است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: چنین اظهاراتی از طرف عباسپور وجاهت قانونی نداشته بلکه اقدامی غیر اخلاقی و خارج از انصاف و عدالت اسلامی است.
یوسف‌وند خاطرنشان کرد: این گونه اظهارات به لطف الهی نمی‌تواند خدشه‌ای بر خدمات این دانشگاه بزرگ مادر ایجاد کند بلکه باعث شناخت هر چه بیشتر ماهیت کسانی خواهد شد که منافع خود و نزدیکانشان را در خطر می‌بینند.
این مسئول یادآور شد: دانشگاه پیام‌نور ضمن دفاع از جایگاه و مواضع خود همواره از هرگونه پیشنهاد و انتقاد سازنده استقبال خواهد کرد و آماده هرگونه همکاری در چارچوب قوانین و مقررات در راستای توسعه علمی کشور است.
انتهای پیام/ش10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول