اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تفویض اختیارات به استان‌ها؛

بروکراسی‌های اداری دانشگاه پیام‌نور کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خراسان رضوی گفت: تفویض اختیارات به استان‌ها از سوی سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور نقش موثری در کاهش بروکراسی‌های اداری دانشگاه پیام‌نور به منظور پاسخ به دانشجو دارد.

بروکراسی‌های اداری دانشگاه پیام‌نور کاهش می‌یابد
ابراهیم تقی‌زاده امروز در حاشیه مراسم جشن دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه پیام‌نور مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: یکی از مشکلات دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور وجود انباشت تقاضاها در سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور با توجه به متمرکز بودن اختیارات این دانشگاه است.

*انباشت تقاضاها در سازمان مرکزی پیام‌نور کشور به دلیل تمرکزگرایی

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر شاهد انباشت تقاضاها در سازمان مرکزی پیام‌نور کشور به دلیل تمرکزگرایی در دانشگاه‌های پیام‌نور کشور هستیم که این امر مشکلاتی را برای دانشجویان و نیز پرسنل دانشگاه با توجه به تعداد اندک آنها در مقایسه با انباشت تقاضاها ایجاد کرده است.
تقی زاده خاطرنشان کرد: آنچه که مسلم است تفویض اختیارات به دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور در سایر استان می‌تواند نقش بسزایی در کاهش انباشت تقاضاها و بروکراسی‌های دانشگاه پیام‌نور داشته باشد.

*مصادیق تفویض اختیارات به استان‌ها اعلام نشده است

وی با اشاره به اعلام تفویض اختیارات به دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور گفت: این امر از سوی سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور کشور اعلام شده است اما هنوز مصادیق تفویض اختیارات به استان‌ها اعلام نشده است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خراسان رضوی افزود: نگاه برای تفویض اختیارات به دانشگاه‌های استان وجود دارد که بر این اساس و در تفویض انعقاد قراردادها هیئت‌های علمی و نیز کمیته منتخب به منظور تمدید قراردادها تفویض اختیاراتی از سوی سازمان مرکزی صورت گرفته است.
تقی‌زاده همچنین تفویض اختیار در انعقاد قراردادهای پژوهشی را از دیگر موارد اعمال شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور کشور به منظور خودداری از تمرکزگرایی اشاره کرد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خراسان رضوی تاکید کرد: آنچه که مسلم است تفویض اختیارات به استان‌ها و کاهش مرکزیت در زمان پاسخگویی به ارباب رجوع و دانشجویان را کاهش می‌دهد که در این راستا پیگیر واگذاری امور بیشتری از سوی سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور کشور به استان‌ها به منظور ارائه خدمات به دانشجویان هستیم.

*پذیرش 25رشته جدید علوم فنی و مهندسی در سال تحصیلی جدید

وی با اشاره به افزایش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور گفت: با توجه به نیازهای موجود در حوزه رشته‌های علوم فنی و مهندسی، در سال تحصیلی جدید دانشگاه پیام‌نور استان خراسان رضوی اقدام به جذب دانشجو در 25رشته جدید درحوزه علوم فنی و مهندسی اضافه شده است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رویکرد دانشگاه پیام‌نور در سال جاری تجهیز و تکمیل کارگاه‌های رشته‌های علوم فنی و مهندسی است.
تقی‌زاده ادامه داد: با تجهیز کارگاه‌های علوم فنی و مهندسی در سال جاری و سنجش توان دانشگاه پیام‌نور برای پاسخگویی به نیاز رشته‌های علوم فنی و مهندسی درصورت موفقیت سال آینده این رشته‌ها افزایش می‌یابد.

*15میلیارد تومان نیاز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های پیام نور خراسان رضوی

وی در ارتباط با اینکه آیا تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه پیام‌نور می‌تواند نیاز دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان رشته‌های علوم فنی و مهندسی را تامین کند گفت: در حال حاضر و با توجه به افزایش رشته‌های علوم فنی پیگیر افزایش فضاهای آزمایشگاهی متناسب با این امر نیز هستیم.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خراسان رضوی ادامه داد: با برآوردهای صورت گرفته در حدود 15میلیارد تومان نیاز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های پیام‌نور خراسان رضوی است که این موضوع را به آزمایشگاه ملی سازمان دانشگاه پیام‌نور کشور انتقال داده ایم.
تقی‌زاده در ارتباط با تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام‌نور در سال جاری گفت: تکمیل ظرفیت‌های پس از پایان ثبت‌نام‌های دانشجویان مشخص می‌شود و در حال حاضر بررسی‌ها برای پذیرش در رشته‌های گوناگون با توجه به ظرفیت‌های دانشجویی و ثبت‌نام‌های صورت گرفته در حال انجام است.
وی تاکید کرد: از نظر آماری میانگین دانشجویان در حدود 35 تا 45 نفر است که بر این اساس تکمیل ظرفیت رشته‌ها با توجه به این ظرفیت و تعداد دانشجویان ثبت‌نام کننده مشخص می‌شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول