اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

اسلامی‌سازی علوم انسانی نیازمند زمان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: اسلامی‌سازی علوم انسانی کار آسانی نیست بلکه به سال‌ها زمان نیاز دارد.

اسلامی‌سازی علوم انسانی نیازمند زمان است
حجت‌الاسلام نصرالله سخاوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: سفر مقام معظم رهبری به قم برای همه اقشار به ویژه روحانیت دارای برکات فراوانی بود ضمن اینکه برای مردم و مسئولان دستاوردهای زیادی داشت.
وی با اشاره به جلسه و نشست رهبر معظم انقلاب با جامعه مدرسین و دیگر مراکز حوزوی نظیر جامعة المصطفی العالمیه گفت: در این جلسات و دیدارها در حقیقت رایزنی‌های دو طرفه‌ای صورت گرفت و نکاتی که احیانا رهبری از حوزه باید می‌دانستند برای ایشان بازگو شد گرچه ایشان بیش از این تقریبا همه چیز را می‌دانستند و با دست پر به قم و مرکز علمیه شیعی سفر کرده بودند.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به توجه دادن حوزویان نسبت به آسیب‌های آتی حوزه توسط رهبری ابراز کرد: ایشان آسیب‌های فراروی حوزه و آفت‌هایی که احتمالا در آینده دامن‌گیر حوزه خواهد شد را بیان کرده و در مورد قشری به نام روحانیت روشنفکر یا متحجر نکاتی را گوشزد کردند.
وی اصلاح برنامه‌های دروس حوزوی و ایجاد موسساتی نظیر موسسه علوم عقلی را از جمله خواسته‌های رهبری در دیدار با مسئولان حوزه عنوان کرد و افزود: با توجه به سخنان نخبگان حوزوی مقام معظم رهبری به این نتیجه رسیدند که داشته‌های حوزه علمیه در علوم مختلف به گونه‌ای است که می‌تواند سنگ بنای یک حرکت پویا و پیش‌رونده شود.
سخاوتی به فعالیت مراکز حوزوی برای تحقق خواسته‌ها و فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: هم اکنون با توجه به سالگرد این سفر مسئولان حوزه باید خود را ارزیابی کنند.
وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد پس از گذشت یک سال می‌توانیم این نقد را وارد بدانیم که اگر نگوئیم در این خصوص کم‌کاری شده است ولی می‌توانیم بگوییم بسیار پیش از این می‌توانست کارهایی انجام گیرد.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر اسلامی‌سازی علوم انسانی، آن را نیازمند تلاشی مجدانه دانست و گفت: نهادها و مراکزی چه در حوزه و چه جامعة المصطفی متصدی اسلامی‌سازی علوم انسانی شدند هرچند بیشتر از این باید تلاش شود و البته خود نفس کار هم کار آسانی نیست و سال‌ها زمان نیاز است تا این کار بسیار مهم اتفاق بیفتد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول