اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

عامل سقوط انسان از عظمت انسانی یک فحشاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: هر عاملی که سبب شود انسان از عظمت انسانی خود سقوط کند، یک منکر و یک فحشا است.

عامل سقوط انسان از عظمت انسانی یک فحشاست
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک ترک و درمان اعتیاد ابرکوه اظهار داشت: مومن هم از جهت جسمانی پاک و منزه است و هم از لحاظ روحانی به درجه پاکی می رسد و طهارت جسمانی مقدمه طهارت و تزکیه روحانی است.
وی خاطرنشان کرد: هر عاملی که سقوط انسان از عظمت انسانی را به دنبال داشته باشد، فحشاء و منکر است.
حسینی افزود: توصیه های قرآنی رفتن راه صحیح است و تنها در سایه این مسئله است که لطف خدا شامل بندگان و زندگی، پاک و منزه می شود.
وی یادآور شد: این محل یک مرکز نجات است و همگان باید با همکاری با این مرکز که محل مراجعه معتادان و درماندگان است، زمینه توفیق آن را فراهم سازند زیرا موفقیت این گونه مراکز، سلامتی جسمی و روحانی جامعه را به دنبال خواهد داشت.
مسئول کلینیک ترک و درمان اعتیاد تولد نیز در این مراسم اظهار داشت: مهمترین معضل حال حاضر جامعه اعتیاد است و 12 میلیون نفر در کشور به نوعی درگیر این مشکل هستند.
احمد مفخمی با اشاره به اینکه از هر چهار خانوار در کشور یک خانوار در گیر این معضل اجتماعی هستند، افزود: اگر این کلینیک ها بتوانند در طول سال یک خانواده را نیز نجات دهند، کار بزرگی صورت داده اند.
وی ادامه داد: یکی از خصوصیات این گونه مراکز درمان صحیح اعتیاد و جلوگیری از عود اعتیاد است و در این راه توانایی فرد مراجعه کننده بزرگترین فاکتور در این راستا به حساب می آید.
مفخمی در مورد مختصات این کلینیک که آن را از دیگر مراکز کشور متمایز می کند، افزود: در این کلینیک انجام برخی از خدمات به صورت رایگان است که از جمله آنها می توان به تلقیح رایگان واکسن هپاتیت، آزمایش قند خون و گرفتن نوار قلب اشاره کرد.
وی افزود: همچنین خانواده‌های افراد مراجعه کننده به این مرکز با دریافت کارت ویژه از خدمات پزشک عمومی به صورت رایگان و سال‌های متمادی بهره‌مند می‌شوند که با توجه به اینکه بیشتر افرادی که به اینگونه کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند افراد کم بضاعت هستند، یک خدمت ارزشمند است.
مفخمی خاطرنشان کرد: این مرکز با 300 متر مساحت ماهانه قادر به پذیرش 50 بیمار است.
به گزارش فارس، در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر از جانب کارکنان شبکه بهداشت و درمان ابرکوه از خدمات 30 ساله این پزشک که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است، تقدیر شد.
همچنین بسیج جامعه پزشکی شهرستان ابرکوه با اهدای لوح تقدیر از خدمات احمد مفخمی تقدیر کردند.
این پزشک خیر مدت بسیاری در تکیه امام حسین (ع) درب قلعه ابرکوه به امر درمان افراد کم بضاعت می پرداخت.
وی همچنین علاوه بر اینکه در مطب شخصی خود نیز به ارائه خدمات به محرومان می‌پردازد، در ماه رمضان گذشته نیز با حضور در مصلای نماز جمعه شهرستان به صورت رایگان به معالجه نمازگزاران مشغول بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول