اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام مازندران خبر داد:

تولید 10 درصد گوشت مرغ کشور در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام مازندران گفت: 10 درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود.

تولید 10 درصد گوشت مرغ کشور در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید مصطفی ابراهیمی ظهر امروز در جلسه تودیع خود اظهار داشت: مازندران به لحاظ شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی، استان منحصر به فرد در تولید محصولات کشاورزی اعم از زراعی و دامی است.
وی گفت: بیش از 2 هزار و 200 واحد مرغداری گوشتی در مازندران فعالیت می‌کنند که در طول سال 95 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود و 170 تا 180 هزار تن تولید گوشت مرغ که بیش از 10 درصد تولید گوشت مرغ کشور است را شامل می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه 50 درصد جوجه مادر کشور و رده‌های مادر در مازندران پرورش می‌یابد، تصریح کرد: 30 تا 40 درصد مرغ گوشتی، هشت تا 10 درصد گوشت قرمز و هشت درصد شیر کشور در مازندران تولید می‌شود.
وی ادامه داد: مازندران بیش از 16 کشتارگاه صنعتی طیور و بیش از 60 کارخانه تولید خوراک دام دارد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نهاده‌ها و فرآورده‌ها تاثیر زیادی در بروز مشکلات تولیدکنندگان این صنعت دارد، اظهار داشت: متناسب نبودن میزان تولید و عرضه و تقاضا در مواقعی از سال، فقدان برنامه‌ریزی اصولی و ریشه‌ای برای کنترل و هدایت تولید به بازارهای صادراتی  و ضعف تشکل‌های این بخش از جمله این مشکلات است.
وی تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم پایه‌های مناسبی برای حجم تولیدات داخلی و هدایت به بازارهای صادراتی داشته باشیم.
مدیرعامل جدید شرکت پشتیبانی امور دام مازندران نیز در مراسم معارفه خود گفت: سعی می‌کنم تا یک ماه آینده بر اساس اسناد بالادستی، مصوباتی که در این حوزه وجود دارد و تکالیف استانی، برنامه چهار ماه آخر سال با شاخص‌های کمی و برنامه سال 91 را تدوین و برای تصویب به مقامات شرکت ارائه کنم.
سلیمان علیجان‌نژاد افزود: سعی من بر حمایت از تولید برای تنظیم بازار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت تولید را در این صنعت مشاهده کردیم، یادآور شد: سعی ما بر این است با همکاری سایر تشکل‌ها گام کوچکی برای کاهش هزینه‌های تمام شده تولید برداریم تا مزیت نسبی در این زمینه برای صادرات فرآورده‌های استان را داشته باشیم.
به گزارش فارس، سلیمان علیجان‌نژاد به عنوان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام مازندران معرفی شد و از زحمات سید مصطفی ابراهیمی مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام مازندران تقدیر به عمل آید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول