اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه نخست سال صورت گرفت؛

ضبط 24 هزار و 462 کیلو گوشت فاسد در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در شش ماهه نخست امسال مقدار 24 هزار و 462 کیلوگرم گوشت غیر سالم در استان زنجان ضبط شده است.

ضبط 24 هزار و 462 کیلو گوشت فاسد در زنجان
محمد رشید کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 21 هزار و 541 راس دام سبک و سنگین با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان زنجان در کشتارگاه‌ها کشتار شده است، اظهار داشت: از این تعداد دام سبک و سنگین 2 میلیون و 406 هزار و 130 کیلوگرم گوشت سالم استحصال و به بازار عرضه شده است.
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 24 هزار و 462 کیلوگرم گوشت قرمز غیر سالم در استان زنجان ضبط شده است، افزود: در شش ماهه نخست سال‌جاری 3 میلیون و 882 هزار قطعه طیور با نظارت ناظران بهداشتی دامپزشکی استان زنجان کشتار شده‌ است.
 مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه از مقدار طیور کشتار شده تعداد 43 هزار و  486 قطعه به دلیل غیر بهداشتی ضبط شده است، بیان کرد: در مجموع از دام‌های سبک و سنگین کشتار شده 71 هزار و 612 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه وزن سالم گوشت استحصال شده از دام سبک و سنگین 8 هزار و 379 تن است، تصریح کرد: گوشت سالم تولید شده در استان زنجان به صورت بسته‌بندی شده به بازار داخل استان و مازاد گوشت تولیدی به استان‌های همجوار از جمله بازار تهران صادر شده است.
کرمی افزود: همچنین در شش ماهه نخست امسال 11 هزار مورد بازدید از مراکز سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، مراکز عرضه و مرغ فروشی‌ها صورت گرفته است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان در بازدیدهای به عمل آمده 277 مورد غیر بهداشتی از مراکز عرضه مواد پروتئینی شناسایی و برخورد شده است، تصریح کرد: در بازدیدهای به عمل آمده همچنین شش مورد تخلف در واحدهای عرضه به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 854 گواهی صدور حمل فرآورده‌های گوشتی در استان زنجان صادر شده است، یادآور شد: در همین مدت تعداد 5 هزار و 514 مورد مجوز حمل مرغ به کشتارگاه صادر شده است.
کرمی با بیان اینکه در نیمه نخست سال‌جاری 7 میلیون و 627 هزار جوجه در واحدهای مرغ‌داری جوجه‌ریزی شده است، افزود: از نظر نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و عرضه گوشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان تلاش کرده تا گوشت ناسالم وارد بازار نشود.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه برای گوشت‌های ضبط شده دولت غرامت پرداخت می‌کند، تصریح کرد: در بحث طیور همه مرغ‌داری‌ها زیر پوشش بیمه هستند و در صورت بروز بیماری و به وجود آمدن مشکل با نظر کارشناسان بیمه دولت به این واحدها خسارت پرداخت می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول