اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

آموزش 22 هزار نیروی انسانی برای مقابله با آتش سوزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گلستان در امر آموزش نیروی انسانی برای مقابله با بحران آتش‌سوزی پیش قدم است که در این راستا 22 هزار نیروی انسانی آموزش و ساماندهی شدند.

آموزش 22 هزار نیروی انسانی برای مقابله با آتش سوزی
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد محمدزاده ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: آموزش مقابله با این بحران با مدیریت سازمان محیط زیست کشور انجام می‌گیرد و به محض وقوع حادثه این گروه‌ها وارد عمل می‌شوند.
وی تصریح کرد: برای بحران آتش‌سوزی در گلستان که با رویکرد پیشگیری و پررنگ کردن نقش مردم صورت گرفته، امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم که در مجلس همه مراحل طی شده، اما ردیف جدی برای گلستان قائل نشده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه توقع مان از دولت این است که سال آینده ردیف اختصاصی برای استان گلستان در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در دولت کمیسیون‌های تخصصی وجود دارد که کمیسیون زیربنایی نیز در حال مصوب شدن است.
محمدی‌زاده به میزان بومی شدن امکانات در این زمینه اشاره کرد و افزود: تجهیزات بخشی کاملا وارداتی است که مواد اولیه را وارد کنیم و تمام تلاش مان این است که سازندگان، تجهیز، تشویق و حمایت شوند تا تولید در داخل کشور انجام شود.  
وی در خصوص اینکه با کشور روسیه تعاملاتی در این زمینه صورت گرفته، یادآور شد: سال گذشته مهیب‌ترین آتش‌سوزی در کشور روسیه اتفاق افتاد که به شهر مسکو نیز انجامید و این کشور با استفاده از تکنولوژی نوین دستکاری در آب و هوا توانست بر مهار آتش‌سوزی غلبه کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: سیاست ما بر بومی کردن این تکنولوژی قرار گرفته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت: تکنولوژی‌های دیگری همانند یونیزه کردن و ایجاد سپرهای یونی نیز وجود دارد که با تعامل کشورهای اروپایی امیدواریم باب جدیدی را در کشور ایجاد کنیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مقوله آموزش را یکی از مسائل مغفول مانده در بحران آتش‌سوزی عنوان کرد و اذعان داشت: این آموزش‌ها عمدتا به نیروهای امدادگر داده می‌شد که البته این رویکرد به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد، لذا همه ذینفعان، بسیجیان، عشایر و روستاییان باید در امر آموزش مشارکت کنند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول