اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

کیفیت زندگی روستاها با شهرها هم‌تراز می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب گفت: دولت در نظر دارد از نظر کیفیت زندگی روستاها را هم‌تراز با شهرها کرده و نسبت به افزایش درآمد روستاییان نیز اهتمام شود.

کیفیت زندگی روستاها با شهرها هم‌تراز می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی بعد از ظهر امروز به همراه جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای بررسی مسائل و مشکلات روستاییان "توتاخانه" به این روستا عزیمت کرد و سپس در جمع اهالی این روستا اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌های زیادی برای توسعه و پیشرفت روستاها در کشور صورت گرفته و طی برنامه پنجم توسعه، دولت اعتبارات ویژه‌ای را برای توسعه روستاها در نظر گرفت.
فرماندار بناب گفت: دولت در نظر دارد از نظر کیفیت زندگی روستاها را هم‌تراز با شهرها کرده و نسبت به افزایش درآمد روستاییان نیز اهتمام شود.
وی، توسعه زیرساخت‌های کشاورزی، افزایش راندمان تولید و بالابردن کیفیت محصولات تولیدی را از جمله برنامه‌های دولت در این راستا اعلام کرد و اذعان داشت: مسئولان جهاد کشاورزی باید در این راستا گام‌های لازم را بردارند.
فرماندار بناب همچنین از تقویت دهیاری‌ها در کشور خبر داد و افزود: از 27 روستای شهرستان، هم‌اکنون در 25 روستا دهیاری تأسیس شده و امسال افزون بر3 میلیارد ریال اعتبار برای دهیاران این شهرستان اختصاص یافته است.
برقی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی که در برنامه پنجم شده، در آن روستاهای کشور از وضع و شرایط مناسب و مطلوبی برخوردار خواهند شد.
بخشدار مرکزی بناب نیز در این نشست یادآور شد: روستای "توتاخانه" دارای 177 خانوار و حدود 600 نفر جمعیت است و این روستا هشت شهید تقدیم انقلاب کرده است.
ناصر بزازبنابی اضافه کرد: عدم توجه روستاییان به بیمه عشایر روستایی همچنین کمبود آب بزرگ‌ترین مشکل روستاییان است.
وی بر بیمه کردن محصولات کشاورزی توسط روستاییان تأکید کرد.
بخشدار مرکزی بناب همچنین خواستار برگزاری نمازهای جماعت در این روستا شد و تأکید کرد: در ارتباط با مسائل معنوی جوانان نیز باید گام‌های لازم برداشته شود.
در ادامه این نشست، اهالی روستای "توتاخانه" فرسودگی لوله‌های آب، عدم تکمیل گازرسانی به منازل در روستا، نبود آب کشاورزی، نبود فضاهای ورزشی و عدم حضور منظم پزشک خانواده در این روستا را از مشکلات خود دانسته و بر ضرورت توجه مسئولان به خواسته‌های اهالی تأکید کردند.
روستای گردشگری"توتاخانه" با600 نفر جمعیت در 20 کیلومتری شهرستان بناب واقع شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول