اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز در شهرکرد صورت گرفت؛

گشایش نمایشگاه آثار جشنواره ملی تجلی حسن در شهرکرد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار برتر نخستین جشنواره ملی نقاشی قرآنی تجلی حسن ظهر امروز در شهرکرد گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه آثار جشنواره ملی تجلی حسن در شهرکرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در مراسم بازگشایی این نمایشگاه اظهار داشت: جشنواره تجلی حسن از مجموعه جشنواره‌های منظومه آیات است که به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود.
حسین گنجی افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‎هایی است که افتخار میزبانی یکی از جشنواره‎های این مجموعه را دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 138 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد 26 اثر منتخب و در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.
گنجی آیین اختتامیه این جشنواره را هشتم آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: از مجموع 26 اثر راه‌یافته به بخش نمایشگاه، 12 اثر در موضوعات قصص قرآنی و زندگی پیامبران، سیمای انسان در قرآن، طبیعت و آفرینش در قرآن و قیامت، بهشت و دوزخ در قرآن به عنوان آثار برتر انتخاب و در روز اختتامیه معرفی و تقدیر می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: آثار راه‌یافته به بخش پایانی از سوی روح‌الله جهانبین، عبدالله نصیریان و عبدالکریم انصاری از اساتید هنر ارزیابی و داوری شده است.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و استانداری چهارمحال و بختیاری در راستای اعتلاء و ترویج هنر دینی برگزار می‌شود.
گنجی رشد و اعتلای هنر دینی را مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره اعلام کرد و افزود: بازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی هنری با محوریت آموزه‌های دینی و قرآنی، زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب در راستای ارتباط هنرمندان با مفاهیم بلند قرآن، تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی با استفاده از زبان هنر از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی ادامه داد: تشویق هنرمندان در راستای خلق آثار ماندگار با الهام از آموزه‌های قرآنی و شناسایی هنرمندان معاصر فعال از دیگر این اهداف محسوب می‎شود.
نمایشگاه آثار برتر نخستین جشنواره ملی نقاشی قرآنی "تجلی حسن" ظهر امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و جمعی از هنرمندان این استان در نگارخانه شهید شهرانی مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد گشایش یافت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول