اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

ایجاد صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری و صادرات در ارس

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صادرات برای تحقق توسعه اقتصاد و رونق فضای کسب و کار در این منطقه خبر داد.

ایجاد صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری و صادرات در ارس
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه این منطقه از ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صادرات برای تحقق توسعه اقتصاد و رونق فضای کسب و کار در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: ایجاد این صندوق‌ها برای تحقق توسعه و رونق فضای کسب و کار همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران است.
وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در منطقه آزاد ارس صورت گرفته است، اذعان داشت: در راستای تکریم و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران برنامه‌های منسجمی تدوین کرده‌ایم.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس افزود: امید می‌رود با اجرای این برنامه‌ها منطقه آزاد ارس به‌عنوان نقطه تعادل توسعه متوازن منطقه‌ای مطرح شود.
وی تصریح کرد: شکل‌دهی پارک‌های علم و فناوری، برقراری ارتباط با بازرگانان کشورهای دیگر برای شناسایی بازارهای جدید و هدایت و شکل‌گیری بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری از برنامه‌های آتی منطقه آزاد ارس است.
حاتمی، به رشد قابل توجه صادرات از گمرک منطقه آزاد ارس تاکید کرد و افزود: میزان صادرات سال گذشته در مدت 12 ماه 74 میلیون دلار بوده و این در حالی است که فقط در نیمه نخست سال‌ جاری این رقم به 56 میلیون دلار رسیده است.
وی با اشاره به افزایش حجم صادرات در منطقه آزاد ارس گفت: در مدت شش ماهه نخست سال ‌جاری در صادرات قطعی 55 درصد، صادرات حاصل از تولید و ترانزیت خارجی 129 درصد، تولید کالا 76 درصد و در ثبت شرکت‌ها 17 درصد رشد داشته‌ایم که نشان از خیز منطقه آزاد ارس برای گسترش اقتصاد و حضور در عرصه‌های بین‌المللی است.
 حاتمی با اشاره به قدمت 100 ساله گمرک جلفای منطقه آزاد ارس تصریح کرد: منطقه آزاد ارس به دلیل موقعیت استراتژیک خود و واقع شدن در مسیر شش کریدور حمل و نقل بین‌المللی از توانمندی بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است و به این دلیل همواره مورد توجه ویژه بازرگانان و تجار بوده است.
از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس می‌توان به موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی به بازار 400 میلیونی کشورهای CIS ، قرارگیری در درون بازار 10 میلیونی شمال‌غرب ایران، قرارگیری در مرزهای سه کشور آذربایجان، ارمنستان و نخجوان، برخورداری از نخستین خط آهن برقی ایران با قدمت حدود 100 سال، زیرساخت‌های مناسب، فراوانی انرژی‌های برق و گاز، خطوط پرسرعت مخابراتی، آب فراوان رود ارس، وجود چهار سد بزرگ و زمینه‌های فراوان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گسترده است.
منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل در شمال‌غرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است و بخش‌هایی از شهرستان‌های جلفا و خداآفرین را به مساحت 51هزار هکتار به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول