اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

رشد 129 درصدی صادرات حاصل از تولید در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 129 درصدی صادرات حاصل از تولید منطقه آزاد ارس در مدت شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

رشد 129 درصدی صادرات حاصل از تولید در منطقه آزاد ارس
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه ازاد ارس، ایرج حاتمی گفت: ارزش کل صادرات حاصل از تولید در شش ماهه نخست امسال 39 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 129 درصدی برخوردار است.
وی تصریح کرد: در مدت یاد شده بیش از 30 هزار تن کالا در این منطقه تولید و صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بیش از 114 درصد رشد داشته است.
حاتمی افزود: عمده کالاهای صادره حاصل از تولید منطقه آزاد ارس در این مدت کورز، کیک مغزدار، نمای یونولیت، گازوئیل، بنزین نفت، روغن صنعتی، نفت سفید، مازوت، کیسه پلاستیکی، انواع نخ، صفحه کابینت، انواع پایه‌های فلزی رنگ آمیزی شده، مایکروفر، کامیون بارکش و لوازم پارکهای بازی کودکان بوده است که به کشورهای مقصد ارمنستان، افغانستان، ترکیه، گرجستان و آذربایجان صادر شده‌اند.
وی با اشاره به راه‌اندازی محدوده 20 هزار هکتاری منطقه آزاد ارس در نیمه نخست سال جاری و نتایج حاصل از آن افزود: پس از راه‌اندازی این محدوده و خارج شدن از ظرفیت 135 هکتاری شاهد رشد قابل توجه شاخص‌های اقتصادی در این منطقه هستیم.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت: هم اکنون 37 واحد تولیدی در محدوده منطقه آزاد ارس مشغول به فعالیت هستند که در زمینه‌های مختلف تولید اعم از صنایع نساجی، پتروشیمی، نفت، پلی اتیلنی، خودروسازی، باطری سازی، غذایی و مبلمان شهری و خانگی فعالیت دارند.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار در مجموع بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور بوده و دارای چهار محدوده منفصل از هم در شهرستان‌های جلفا و خداآفرین است و محدوده جلفای آن 20 هزار و 500 هکتار مساحت دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول