اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس خبر داد:

واگذاری 250 هزار متر مربع از اراضی گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از واگذاری اراضی گلخانه‌ای واقع در محدوده این منطقه خبر داد.

واگذاری 250 هزار متر مربع از اراضی گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی گفت: 50 واحد 5 هزار متر مربعی از اراضی گلخانه‌ای واقع در محدوده جلفای منطقه آزاد ارس به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و سرمایه‌گذاران این بخش واگذار می‌شود.
وی اظهار داشت: این اراضی که در محدوده 20 هزار هکتاری جلفای منطقه آزاد ارس و در چند کیلومتری رودخانه ارس در اراضی دشت گلفرج واقع است از طریق برگزاری مزایده به متقاضیان واگذار می‌شود.
حاتمی تصریح کرد: هر واحد از این اراضی در 5 هزار مترمربع با ارزش هر متر 100 هزار ریال بوده و دارای امتیاز آب و برق و گاز مستقل برای هر واحد است و دارای امتیازهای خاص منطقه آزاد ارس از جمله معافیت مالیاتی 20 ساله هستند.
وی افزود: این اراضی فقط به فارغ‌التحصیلان کشاورزی واگذار می‌شود و در صورتی که برنده مزایده فردی غیرکارشناس باشد لازم است یک نفر فارغ‌التحصیل را به ازاء هر 5 هزار متر مربع به کارگیری کند.
حاتمی گفت: اطلاعات جزیی‌تر این مزایده به زودی ‌روی وب سایت سازمان منطقه آزاد ارس به آدرس www.arasfz.ir  منتشر خواهد شد.
وی ادامه داد: با تحقق سرمایه‌گذاری در این مجتمع گلخانه‌ای شاهد بیش از 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی در این منطقه خواهیم بود که برای 150 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ساخت و ساز گلخانه‌ها در چهارچوب نظام گلخانه‌ای انجام می‌شود، اظهار داشت: 30 درصد قیمت در مرحله اول و به صورت نقد دریافت و ما بقی مبلغ پس از دوره 18 ماهه تنفس و در طی اقساط 12 ماهه در یافت می‌شود.
حاتمی اظهار داشت: این اراضی که جزئی از مجتمع گلخانه‌ای 101 واحدی منطقه آزاد ارس است به مساحت هر واحد گلخانه‌ای معادل 3هزار متر مربع سالن سرپوشیده و 2هزار متر مربع فضای باز با سیستم کشت هیدروپونیک است.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول