اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شکست مقابل شهرداری یاسوج صورت گرفت؛

وداع زودهنگام تراکتورسازان با جام حذفی

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز خیلی زود با جام حذفی وداع کرد.

وداع زودهنگام تراکتورسازان با جام حذفی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم تراکتورسازی تبریز از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی در یاسوج به مصاف شهرداری این شهر رفت.
این بازی در طول 90 دقیقه قانونی و 30 دقیقه وقت اضافه بدون گل به اتمام رسید تا ضربات پنالتی تیم صعودکننده به مرحله بعدی را مشخص کند، هر چند در طول بازی تراکتورسازی برتری نسبی نسبت به میزبان خود داشت اما چند موقعیت خوب را از دست داد که می‌توان به شوت‌های فلاویو و توزی اشاره کرد.

ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده
 ضربات پنالتی هیچ بازیکنی حتی ستاره‌های دنیا نیز همیشه گل نشده است، در بازی معروف برزیل با فرانسه در جام جهانی 1986 زیکو ستاره برزیلی در جریان بازی یک ضربه پنالتی را از دست داد.
وقتی همین بازی به ضربات پنالتی کشید سوکراتس از برزیل و پلاتینی از فرانسه که نوابغ عصر خود بودند، ضربات پنالتی خود را هدر دادند.
در جام جهانی 90 مارادونا مقابل یوگسلاوی سابق یک ضربه پنالتی را از دست داد، حتی در ایران نیز پنالتی‌زنان قهاری چون کریم باقری، علی دایی، مجتبی محرمی و سیروس دین‌محمدی ضربات پنالتی خود را از دست داده‌اند.
اینکه علی علیزاده ضربه پنجم تراکتورسازی را نتوانست به گل تبدیل کند، قطعاً فاجعه نیست بلکه لجبازی امیر قلعه‌نویی با تماشاگران که شاید سرآغاز ناکامی‌های بزرگ‌تر تراکتورسازی باشد، موجب نگرانی شده است.

جواب محکم سرمربی تراکتورسازی به تماشاگران تیمش
ضربه اول تراکتورسازی را اسدی از دست داد اما سه ضربه بعدی را به ترتیب ابراهیمی، فلاویو و توزی به گل تبدیل کردند و فروزان دروازه‌بان تراکتورسازی نیز یک ضربه را مهار کرد تا دو تیم در ضربه آخر برابر شوند.
یاسوجی‌ها ضربه پنجم را گل کردند تا همه چیز به ضربه آخر تراکتورسازی کشیده شود.
انتخاب علی علیزاده به عنوان زننده ضربه پنجم حیرت همگان را برانگیخت، اول اینکه وی پنالتی‌زن نیست و دوم  اینکه فرزاد آشوبی، آل‌نعمه و دانش‌دوست که شوت‌زنان خوبی هستند هنوز مامور زدن ضربه‌ای نشده بودند.
علی علیزاده در حالی به طرف زدن ضربه خود می‌رفت که مشخص بود هنوز تحت‌تاثیر حواشی بازی تراکتورسازی با سایپا است.
 این انتخاب قلعه‌نویی در واقع پاسخ محکمی به هواداران بود که در تصمیمات وی دخالت نکنند، حتی اگر به منزله از دست دادن جام حذفی باشد.
 
انتقام بابت باخت به ماشین‌سازی
شهرداری یاسوج با پیروزی بر تراکتورسازی نخستین شگفتی بزرگ مسابقات جام حذفی ایران را رقم زد،
اما این پیروزی برای یاسوجی‌ها از دو لحاظ اهمیت بیشتری داشت، اینکه انتقام شکست دو هفته گذشته خود را از تبریز گرفتند، شهرداری یاسوج در هفته اول مسابقات لیگ دسته اول ایران و در خانه خود با یک گل مغلوب ماشین‌سازی تبریز شده بود.

سابقه بازی تراکتورسازی با یاسوجی‌ها در جام حذفی
تراکتورسازی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایران در سال 73 به مصاف فجر یاسوج رفته و در تبریز به سختی و با نتیجه دو بر یک بر مهمان ناشناخته خود غلبه کرد.
اما این پایان کار برای تراکتورسازی نبود، مسابقات جام حذفی در آن سال‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد و تراکتورسازی در بازی برگشت باید در یاسوج به مصاف حریف خود می‌رفت اما برخلاف بازی رفت، تراکتورسازی در بازی برگشت با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسیده و به راحتی به فینال مسابقات جام حذفی در سال 73 راه می‌یابد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول