اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

تولید 3 هزار و 655 تن گوشت مرغ در محلات

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی محلات از تولید سه هزار و 655 تن گوشت مرغ در نیمه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

تولید 3 هزار و 655 تن گوشت مرغ در محلات
عباس رادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در این مدت همچنین 315 تن تخم مرغ در این شهرستان تولید شده است که 90 درصد از آن، بیش از نیاز شهرستان است و بخش عمده آن به بازار مصرف استان و خارج از استان عرضه می‌شود.
وی تصریح کرد: در طی شش ماهه سال  جاری در 73 واحد مرغداری شهرستان محلات یک میلیون و 450 هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.
رئیس شبکه دامپزشکی محلات با بیان اینکه محلات با دارا بودن 13 مرکز مجهز تکثیر پرورش آبزیان زینتی با ظرفیت یک میلیون و 220 هزار قطعه رتبه نخست تولید و تکثیر ماهیان زینتی را در کشور به خود اختصاص داده است، بیان داشت: در این مدت بیش از یک میلیون قطعه ماهی زینتی تحت نظارت شبکه دامپزشکی وارد شهرستان محلات شده است.
رادمهر ادامه داد: در این بازه زمانی 239 مورد بازدید کارشناسی از واحدهای پرورش دام ـ طیور ـ آبزیان و زنبور عسل شهرستان ‌صورت گرفته است.
وی بیان کرد: نظارت بهداشتی ‌روی کلیه واحدهای تولید شده پرورش دام، طیور و آبزیان و زنبور عسل از وظایف سازمان دامپزشکی است.
رئیس شبکه دامپزشکی محلات ادامه داد: این شبکه در راستای انجام وظایف ذاتی و سازمانی خود با مراقبت از شیوع بیماری‌ها، آموزش‌های لازم به بهره‌برداران و شهروندان‌ و کنترل و ثبت وقایع و رویدادهای روزانه مرتبط با جمعیت دامی شهرستان در بانک اطلاعات بیماری‌های دامی و سیستم GIS دامپزشکی بر تولیدات فرآورده‌های خام دامی شهرستان از جمله 342 تن شیر- 5 تن عسل و 32 تن  ماهی نظارت بهداشتی داشته و دارد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول