اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد دشتستان:

پخش موسیقی غیرمجاز در تالارهای دشتستان ممنوع شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ارشاد دشتستان گفت: در حال فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از پخش موسیقی‌های غیرمجاز در تالارها هستیم و مدیران تالارها باید از آهنگ‌های مجاز با صدای کم به صورت مجزا برای زنان و مردان استفاده کنند.

پخش موسیقی غیرمجاز در تالارهای دشتستان ممنوع شد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کرم باقری صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی یک شورای پویا در دشتستان است و باید مصوبات این شورا ضمانت اجرایی داشته باشند.
وی افزود: اعضای شورا با همه توان، مسائل فرهنگی دشتستان را رصد می‌کنند و راهکارهای ارزشمندی برای بهبود وضعیت فرهنگ عمومی ارائه می‌دهند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی دشتستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای موسیقی زنده در تالارهای پذیرایی، خاطرنشان کرد: در حال فرهنگ‌سازی و جلوگیری از موسیقی مفسده در این تالارها هستیم. 
باقری تصریح کرد: در مراسم‌ها مدیران تالارها باید از آهنگ‌های مجاز با صدای کم به صورت جدا برای زنان و مردان استفاده کنند و در صورت استفاده زنده موسیقی، تالارها می‌توانند از افرادی که دارای مجوز از اداره ارشاد هستند، استفاده کنند که این موضوع شامل برگزاری مجالس در منازل نیز می‌شود.
وی تصویربرداری از طریق تلفن همراه در بخش زنان را نیز از موارد ممنوعه مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برشمرد.
فرماندار دشتستان نیز در این جلسه گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی با نظم خاصی در دشتستان برگزار می‌شود و امیدوار هستیم خروجی مناسبی نیز داشته باشد.
غلامحسین خسروی بیان داشت: باید کارشناسان مسائل فرهنگی نظرات و پیشنهادات خود را به شورا ارائه کنند تا بتوانیم مورد استفاده قرار دهیم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت مراسمات عروسی در دشتستان یادآور شد: ضوابطی تعیین کرده‌ایم که باید توسط تالارها رعایت شود، البته ضوابط ما تنها برای تالارها نیست و در منازل نیز قابل اجراست.
خسروی ادامه داد: استفاده نکردن از صداهای بلند و موسیقی غیرمجاز و به وجود نیاوردن مزاحمت برای همسایگان از ضوابط تعیین شده است و خانواده‌ها نیز باید آن را رعایت کنند و مانع ایجاد ناهنجاری‌ها در مراسم‌های خود شوند.
وی افزود: مرسوم شده که در باغ‌شهرها نیز مراسم‌های مفسده برگزار می شود که خوشبختانه در دشتستان هنوز با آن مواجه نشده‌ایم و اگر چنین موردی دیده شود به شدت با آن برخورد می‌کنیم.
امام جمعه برازجان نیز در این جلسه گفت: مراسم دعای عرفه امسال در جوار شهدای شهر برازجان و همه نقاط دشتستان با همکاری مسئولان و نهادهای مختلف برگزار می‌شود. 
حجت‌الاسلام حسن مصلح اضافه کرد: تعدادی مسجد مخروبه و غیر فعال در برازجان داریم که نه تعمیر می‌شوند و نه فعال؛ بنابراین اداره اوقاف و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط دو ماه فرصت دارند تکلیف این مساجد را مشخص کنند.
وی ادامه داد: افراد خیر حاضر به تعمیر و احیا این مساجد شده‌اند و هر چه زودتر باید هیئت امنای مساجد تعیین شود تا کار بازسازی آغاز و مساجد غیر فعال نیز درهایشان بر روی مردم گشوده شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول