اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بجنورد:

فاز نخست کتابخانه مرکزی دانشگاه بجنورد اجرایی شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بجنورد گفت: فاز نخست کتابخانه مرکزی دانشگاه بجنورد در حال ساخت است.

فاز نخست کتابخانه مرکزی دانشگاه بجنورد اجرایی شد
محسن طالب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این فاز از کتابخانه مرکزی دانشگاه در قالب مجموعه بزرگ کتابخانه مرکزی این واحد دانشگاهی اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس طراحی‌های انجام شده مجموع زیربنای کتابخانه این دانشگاه 7 هزار متر مربع است، افزود: در فاز نخست 2 هزار متر فضای کتابخانه‌ای در این دانشگاه ایجاد می‌شود.
طالب‌زاده با اشاره به اینکه هم اکنون سرانه فضای کتابخانه به ازای هر 100 دانشجو در دانشگاه بجنورد 5/19 متر مربع است، گفت: با تکمیل بهره برداری از فاز نخست کتابخانه دانشگاه، سرانه هر 100 دانشجو از فضای کتابخانه به 145 متر افزایش خواهد یافت.
وی تعداد کتاب‌های کتابخانه این واحد دانشگاهی را هم اکنون 21 هزار جلد عنوان کرد و اظهار داشت: سرانه کتاب در این واحد به ازای هر دانشجو نیز 12 جلد کتاب است.
رئیس دانشگاه بجنورد اضافه کرد: البته با پیگیری‌های این دانشگاه سالانه 6 هزار جلد کتاب نیز به کتابخانه این واحد دانشگاهی اضافه می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت کتابخانه فرهنگی در مجموعه مدیریت فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه تصریح کرد: این کتابخانه نیز دارای 6 هزار و 500 جلد کتاب بوده که با احتساب این تعداد کتاب، سرانه هر دانشجوی دانشگاه به 16 جلد افزایش می‌یابد.
طالب‌زاده با بیان اینکه صد درصد از دانشجویان از امکانات کتابخانه دانشگاه استفاده می‌کنند، یادآور شد: این واحد برای توسعه کتاب‌خوانی اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی به مناسبت‌های مختلف، برپایی نمایشگاه کتاب و ... کرده است.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه سهمیه دانشگاه بجنورد برای سفر معنوی حج عمره اخیراً مشخص شده است، گفت: بر همین اساس 58 نفر از دانشجویان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.
طالب‌‌زاده تصریح کرد: از مجموع سهمیه‌های پیش بینی شده برای این دانشگاه جهت اعزام به حج عمره، 30 دانشجو به صورت ثبت نامی اصلی، 12 نفر به صورت ذخیره و 10 نفر از متأهلان به صورت اصلی و 6 نفر ذخیره در نظر گرفته شده است.
دانشگاه بجنورد در سال 84 تاسیس شده و هم اکنون دارای 16 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول