اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرودگاه نوشهر:

درآمد فرودگاه نوشهر در مقابل هزینه‌ها تقریباً صفر است

خبرگزاری فارس: رئیس فرودگاه نوشهر گفت: فرودگاه نوشهر ماهانه 90 میلیون تومان هزینه دارد، اما درآمد آن به یک میلیون تومان می‌رسد که این کمبود اعتبار باید از سوی اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی جبران شود.

درآمد فرودگاه نوشهر در مقابل هزینه‌ها تقریباً صفر است
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، رئیس فرودگاه نوشهر شامگاه سه‌شنبه در مراسم کلنگ‌زنی سالن ترانزیت فرودگاه نوشهر با اشاره به روز ایمنی پرواز اظهار داشت: صنعتگران و متخصصانی در عرصه امکانات، تجهیزات و ایمنی در خدمات هوایی در تلاش هستند.
علی متانت گفت: فرودگاه نوشهر از سال 32 تاکنون فعال بوده، اما بیشترین خدمات این فرودگاه از سال 84 با دولت نهم انجام گرفته است.
وی ادامه داد: عدم وجود جایگاه سوخت فرودگاه نوشهر مشکل عمده این فرودگاه بود که با مصوبه سفر اول رئیس جمهور کار احداث آن انجام شد و در بین 52 فرودگاه کشور در حال حاضر رتبه دهم در عرضه سوخت را دارد.
متانت با اشاره به اینکه در هفت ماه سال جاری بیش از 22 هزار مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شده است، تصریح کرد: این تعداد منهای پروازهای کنسل شده در این فرودگاه است.
وی همچنین به 282 سورتی پرواز مسافری و یک ‌هزار و 400 پرواز برنامه‌ای در این مدت اشاره کرد.
رئیس فرودگاه نوشهر با اشاره به اقدامات خوب برای رفع مشکلات فرودگاه نوشهر تصریح کرد: مجوز احداث سالن جدید ترانزیت فرودگاه نوشهر از سوی مدیرکل فرودگاه‌های مازندران صادر شده است.
این مسئول نداشتن سیستم کمک ناوبری را از مشکلات اصلی این فرودگاه یاد کرد و با اشاره به اینکه این فرودگاه تمام امکانات دیگر فرودگاه‌های کشور را دارا است بیان داشت: شرایط اقلیمی متفاوت با دیگر نقاط کشور با توجه به افزایش میزان بارندگی و موقعیت جغرافیایی این فرودگاه مشکلات خاصی را به وجود می‌آورد.
وی با بیان اینکه امروز شرکت فرودگاه‌های کشور شرکتی درآمد و هزینه‌ای هستند، عنوان کرد: فرودگاه نوشهر ماهانه 90 میلیون تومان هزینه دارد، اما درآمد آن به یک میلیون تومان می‌رسد که این کمبود اعتبار باید از سوی اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی جبران شود.
متانت در بخش دیگری از سخنان خود به موانع پروازی فرودگاه نوشهر که در شهرستان چالوس قرار دارد اشاره کرد و گفت: از سال 85 موانع زیادی در این شهرستان به وجود آمده، اما مکاتبات صورت گرفته در طول این سال‌ها موجب رفع آن نشده و این مسئله مشکلات زیادی را برای فرودگاه نوشهر ایجاد کرده است.
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تحریم‌های مختلفی از سوی دشمنان به ویژه در بخش فرودگاهی به کشور تحمیل می‌شود، متذکر شد: انجام این تعداد پروازهای داخلی و خارجی در طول روز با وجود این تحریم‌ها نشانه خوبی از توانمندی کشور در ایستادگی و مقابله فشارهای دشمنان است.
محمدعلی قمی اویلی اذعان داشت: باید موانع پروازی و مشکلات امکاناتی نوشهر به‌عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه استان برطرف شده و در این مسیر مسئولان شهرستان همکاری لازم را برای رفع مشکلات و افزایش طول باند فرودگاه داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول