اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال آینده؛

دانشگاه دولتی در ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: واحد دانشگاهی دولتی از فصل تحصیلی آینده در شهرستان ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود.

دانشگاه دولتی در ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ،‌ بر اساس اعلام مسئولان استانداری البرز، واحد دانشگاهی فوق با ظرفیت پذیرش 400 دانشجو در هر سال تحصیلی و در سه رشته تحصیلی فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم پایه از سال تحصیلی آینده اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.
مکان نخستین دانشگاه دولتی ساوجبلاغ در شهر جدید هشتگرد بوده که ساختمانی در این منطقه به وزارت علوم واگذار شده است.
در همین رابطه فرماندار ساوجبلاغ به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: همواره جوانان ساکن این منطقه در دیدارهایی که با مسئولان داشته و دارند از نبود یک دانشگاه دولتی گلایه‌مند بودند.
علی حدادی افزود: این خواسته به حقی بود که خوشبختانه با توجه جدی دولت و وزارت علوم و تلاش‌هایی که انجام دادیم، برآورد شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در ساوجبلاغ مبنی بر اینکه چه زمانی پذیرش دانشجو در این دانشگاه قطعی خواهد شد؟ گفت: در ساوجبلاغ دانشگاه‌های دیگر مانند آزاد و پیام نور فعال هستند،‌ اما فعالیت دانشگاه دولتی در این منطقه قطعی است و در زمان فراخوان کنکور برای پذیرش دانشجو فراخوان خواهد شد.
عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات انجام شده، در بهمن ماه امسال که توزیع دفترچه کنکور سال تحصیلی 91 انجام می‌شود، نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه دولتی ساوجبلاغ و در سه رشته تحصیلی فنی و مهندسی،‌ کشاورزی و علوم پایه تشریح خواهد شد.
حدادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس که آیا محل دانشگاه دولتی ساوجبلاغ گسترش نخواهد یافت؟ گفت: مکان فعلی دارای 18 کلاس درس و امکانات جانبی است.
وی ادامه داد: به طور قطع امکانات فوق با نیازهای ما متناسب نیست، به همین دلیل اعتبارات مالی برای ساخت یک مجتمع آموزش عالی در شهر جدید هشتگرد از توابع ساوجبلاغ پیش‌بینی شده است.
حدادی در پایان گفت: تلاش ما این است که در زمینی به وسعت 80 هکتار این مجتمع احداث شود که تحقق آن نیازمند همکاری‌های میان دستگاهی به ویژه وزارت علوم خواهد بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول