اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج طلاب گیلان خبر داد:

فعالیت طلاب در مناطق محروم گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج طلاب و روحانیون گیلان با اشاره به اعزام مبلغ به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی گفت: امسال چهار هزار و 300 نفر روز فعالیت توسط طلاب در مناطق محروم گیلان انجام شده است.

فعالیت طلاب در مناطق محروم گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد جمالی عصر امروز در جلسه سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان با اشاره به پنجم آبان، روز بسیج طلاب و روحانیون گفت: امسال شهید مصطفی ردانی‌پور به عنوان شهید الگو و اسوه روز بسیج طلاب و روحانیون از اصفهان معرفی شده است.
وی تصریح کرد: شهید مصطفی ردانی‌پور 15مرداد سال 1362در عملیات والفجر2 به فیض شهادت نایل آمد.
این مسئول، مهم‌ترین ویژگی‌های روز پنجم آبان را معرفی مشاوره‌ها و عملکردها، رویکرد سازمان و معرفی گذشته‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون به جامعه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین تکلیف طلاب تبلیغ و جذب مردم به سمت اسلام است، افزود: بسیج طلاب یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها محسوب می‌شود.
جمالی درباره تاریخچه تشکیل سازمان بسیج طلاب یادآور شد: این نهاد مقدس که مهم‌ترین یادگار امام خمینی(ره) است در آذر سال 67 با عنوان بسیج دانشجو و طلاب تشکیل شد و در سال 79 با تدبیر فرمانده کل قوا بسیج طلاب از بسیج دانشجویی منفک و به سازمان بسیج طلاب و روحانیون تغییر نام داد.
وی با اشاره به وجود 850 پایگاه بسیج طلاب در تمام حوزه‌های علمیه کشور گفت: سهم گیلان از این تعداد، دو حوزه مقاومت و 25 پایگاه بسیج طلاب است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری یک حوزه مقاومت و 12 پایگاه در استان به تعداد پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیون افزوده شود.
رئیس بسیج طلاب و روحانیون گیلان تعداد روحانیون و طلاب بسیجی در سراسر کشور را 75 هزار نفر برشمرد و از وجود بالغ بر سه هزار طلبه و روحانی خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد، یک‌هزار و 800 نفر عضو بسیج طلاب و روحانیون هستند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری با راه‌اندازی حوزه‌های بیشتر این تعداد به دو هزار و 500 نفر افزایش یابد.
وی شناسایی و جذب تمام طلاب و روحانیون، ساماندهی طلاب در رشته‌های تخصصی و استفاده از نیروهای طلبه و روحانی را سه ماموریت سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان گیلان قلمداد کرد.
جمالی، راه‌اندازی سایت ویژه شهدای روحانی، برگزاری یادواره‌های شهدای روحانی و طلبه، اعزام مبلغ و هادیان سیاسی به اقشار مختلف مانند بسیج دانش‌آموزی و دانشجو، تشکیل هسته‌های علمی و پژوهشی، برگزاری جشنواره‌های علمی، فرهنگی و فراخوان مقالات در موضوع‌های مختلف، برگزاری جشنواره ورزشی، خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیون، برگزاری اردوهای یک و دو ساله با عنوان «مجمع تحلیل بررسی سیاسی و تربیت و آموزش حلقه‌های معرفتی» در قالب طرح صالحین در سراسر استان را بخشی از ماموریت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بیان کرد.
وی با اشاره به اعزام مبلغ به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: امسال چهار هزار و 300 نفر روز فعالیت توسط طلاب در مناطق محروم گیلان انجام شده است.
این مسئول درباره اعزام مبلغان به راهیان نور افزود: سال گذشته 250 نفر از روحانیون در راستای پاسخگویی به پرسش‌های دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول