اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالگرد سفر رهبری به قم صورت گرفت؛

برگزاری مسابقه بهترین عکس ویژه طلاب خارجی

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز سفر رهبری به استان قم، مسابقه بهترین عکس، متن و خاطره در سطح مدارس وابسته به جامعة المصطفی برگزار شد.

برگزاری مسابقه بهترین عکس ویژه طلاب خارجی
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: جامعة المصطفی العالمیة مجموعه‌ای است که مستقیما مورد اشراف مقام معظم رهبری است و تاکنون هم خدمات ارزشمندی را به جهان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) انجام داده است.
وی با اشاره به اشتیاق طلاب غیرایرانی برای دیدار با رهبری بیان کرد: در سال گذشته با توجه به سفر رهبری و موافقت ایشان با این دیدار، موج شادی غیر قابل وصفی در جامعة المصطفی ایجاد شد.
معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیة ادامه داد: بیش از 13 هزار طلبه از 100 کشور جهان در المصطفی مشغول تحصیل هستند که استقبال از رهبری را استقبال مرجع دینی نمی‌دانند بلکه ایشان را یک شخصیت جامع و الگویی برای خود می‌شمارند.
وی با بیان اینکه سفری رهبری به قم منشا خیر و برکت برای قم و به ویژه جامعة المصطفی العالمیة بود، بیان کرد: با دیدار رهبری روح تازه‌ای در کالبد المصطفی دمیده شد و از آن موقع، این مرکز فعالیت‌های متعددی را داشت که یکی از آنها تدوین مجله‌ای با عنوان آب در آئینه بود که ابعاد مختلف شخصیت رهبری را برای طلاب توصیف کرد.
صالح با اشاره به تاکید رهبری بر معرفی بزرگان و مفاخر حوزه‌های علمیه افزود: در راستای عملی شدن منویات ایشان در این زمینه، طرحی را با عنوان معرفی الگوهای تربیتی به طلاب تهیه کرده و در نخستین شماره به معرفی شخصیت و سیره مقام معظم رهبری پرداخته شد.
وی ادامه داد: در شماره دوم این نشریه با عنوان مسطر، شخصیت امام راحل را برای طلاب غیرایرانی از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده و در سومین شماره که به مناسبت سالگرد سفر رهبری به قم منتشر شده است، شخصیت شهید صدر را بیان کرده‌ایم.
معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیة خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه جامعه المصطفی یک مجموعه بین‌المللی است بنابراین در معرفی الگوها سعی داریم الگوها را به صورت بین‌المللی معرفی کنیم و از تمام مفاخر شیعه در جهان اسلام بهره بگیریم تا طلاب الگوی زندگی واقعی داشته باشند.
وی همچنین از احیای حجره درس مقام معظم رهبری در مدرسه حجتیه خبر داد و گفت: سال گذشته حجره‌ای که رهبری سال‌ها در آن به تحصیل می‌پرداخته و آنجا کانون علمی تحصیلی و آغاز فعالیت‌های سیاسی ایشان بوده احیا شده است تا به عنوان پایگاهی برای معرفی شخصیت مقام معظم رهبری از این حجره استفاده شود.
صالح به فعالیت‌های این مرکز در سالروز سفر رهبری به قم اشاره کرد و افزود: مسابقه‌ای با عنوان دل نوشته‌های طلاب غیر ایرانی بعد از دیدار رهبری برگزار شده که در آن طلاب، احساس خود را در قالب شعر و نظم نوشته‌اند که تمام آنها به فارسی ترجمه شده است.
وی همچنین از برگزاری مسابقه بهترین عکس، متن و خاطره در سطح مدارس وابسته به المصطفی خبر داد و افزود: علاوه بر این آثار تولیدی توسط فضلا و طلاب غیر ایرانی در مورد ولایت فقیه و شخصیت رهبر معظم انقلاب فراخوان شده که پس از ارزیابی به برترین‌ها جوایزی اهدا می‌شود.
معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیة حمایت از تاسیس وبلاگ مرتبط با سفر رهبری به قم، طراحی و نصب روزشمار معکوس در مدارس و تدوین موضوعی سخنان رهبری و توزیع آن بین طلاب را از دیگر فعالیت‌های جامعة المصطفی در این روز برشمرد.
وی ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری را در قم جمع‌آوری و آنها را به راهبرد، سیاست و برنامه تقسیم کرده تا به عنوان سند در برنامه‌ریزی‌های جامعة المصطفی از آنها استفاده شود.
صالح در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت به المصطفی، عمده‌ترین هدف را معرفی اسلام ناب و آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) در سطح جهان و تبلیغ اسلام به معنای واقعی امروز می‌دانند و در این زمینه از بالاترین مقام المصطفی تا بقیه رده‌ها آن سیاست‌هایی که مد نظر رهبری است را عملیاتی خواهند کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول