اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

طلاب خارجی از فرصت حضور در حوزه قم بهره ببرند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: کسانی که از کشورهای مختلف برای تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه قم آمده‌اند باید از فرصت حضور خود در این مرکز بزرگ علمی و دینی نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

طلاب خارجی از فرصت حضور در حوزه قم بهره ببرند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌محمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب جامعة المصطفی العالمیه در سخنانی اظهار کرد: باید همه اقدامات و فعالیت‌های ما در زندگی رنگ و بوی خدایی داشته باشد تا بتواند انسان راه سعادت را در پیش بگیرد.
وی با بیان اینکه دوست در زندگی انسان می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، افزود: دوست خوب می‌تواند موجب پیشرفت و ترقی انسان شود و دوست بد نیز می‌تواند او را در مسیر شیطانی هدایت کند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عزیمت طلاب از اقصی نقاط دنیا برای تحصیل علوم دینی بیان کرد: طلاب باید از فرصت حضور در حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.
وی ضرورت توجه و اهتمام جدی طلاب به فراگیری علوم دینی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: طلاب و فراگیران علوم دینی نباید ذره‌ای از یاد خدا غافل شوند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انسان نباید خود را با مسائل دنیوی مشغول کند، اضافه کرد: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند مردم خواب هستند و وقتی که مردند بیداری می‌شوند و ما باید بدانیم که در دنیا برای آخرت خود توشه برچینیم و پس از مرگ دیگر کاری از ما بر نمی‌آید.
وی گفت: طلاب باید در سنین جهانی از فرصت‌های خود به خوبی نهایت بهره‌برداری را داشته باشند و نگذارند یک لحظه از عمر آنها به بیهودگی گذرانده شود.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در همه کارها باید توکل به خدا را مد نظر قرار داد، اضافه کرد: بنده واقعی خداوند کسی است که همه داشته‌های خود را از آن خداوند بداند.
وی در ادامه با انتقاد از برخی شب‌نشینی‌ها و وقت گذرانی‌ها عنوان کرد: طلاب به عنوان کسانی که می‌خواهند هدایت مردم و جامعه را عهده‌دار شده و راه صحیح را به مردم نشان دهند، باید از چنین برنامه‌هایی دوری کرده و از وقت خود بهترین استفاده را داشته باشند.
‌علوی‌گرگانی طلاب را به مطالعه زندگی بزرگان دینی سفارش کرد و افزود: علامه مجلسی‌ها و علامه طباطبایی‌ها به سختی در راه کسب دین تلاش کردند و ما باید از ایشان الگو برداری کرده و توفیق کسب علم را لحظه‌ای از دست ندهیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول