اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خبر داد:

احداث باشگاه ویژه طلاب در سلماس

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: باشگاه ویژه طلاب برای انجام ورزش‌های مختلف در سلماس احداث می‌شود.

احداث باشگاه ویژه طلاب در سلماس
حجت‌الاسلام محمد‌جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون در مجاورت حوزه علمیه سلماس یک واحد سالن ورزشی سرپوشیده ویژه طلاب احداث می‌شود که اگر در فرآیند ساخت‌و‌ساز مشکلی پیش نیاید، پیش‌بینی می‌شود این پروژه اواخر آذر ماه به مرحله بهره‌برداری برسد.
وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای احداث این مکان ورزشی توسط امام جمعه این شهرستان حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد موسوی تامین شده است که تخصیص اعتبار و صرف زمان برای احداث این سالن نشان‌دهنده رویکرد مناسب مسئولان به ویژه امام جمعه این شهرستان به مقوله ورزش است که امیدواریم این دیدگاه به تدریج در همه شهرستان‌ها ایجاد شود.
مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با تقدیر از امام جمعه سلماس برای ورود به این عرصه قدردانی کرد و گفت: بعد از اینکه سالن مذکور به بهره‌برداری رسید برای تجهیز آن به لوازم مورد نیاز در رشته‌های ورزشی اقدام می‌شود تا روحانیان این شهرستان با شرکت در فعالیت‌های ورزشی برای حفظ سلامت جسمی خود تلاش کرده و به ابزار کافی برای انجام ورزش‌های مختلف دسترسی پیدا کنند.
وی در ادامه از مدیرکل تربیت‌بدنی آذربایجان غربی خواست تا توجه ویژه‌ای به ورزش طلاب داشته باشد و گفت: امیدواریم مسئولان اداره کل تربیت‌بدنی استان در زمینه امور ورزشی طلاب برنامه‌ریزی کنند و با همکاری روحانیان در راستای احداث سالن ورزشی و فراهم کردن امکانات ورزشی برای این قشر از جامعه وارد عمل شوند.
قهرمانی با اشاره به اینکه در بین طلبه‌های این استان عده‌ای به ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای گرایش دارند، اضافه کرد: در صورتی که برای ورود به این عرصه بسترسازی شود طلاب جوان تمایل زیادی دارند در کنار برنامه‌ای آموزشی و تحصیل علوم دینی زمانی را هم برای ورزش کردن اختصاص دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه برای ارتقای مهارت‌های علمی و اخلاقی طلاب جوان برنامه‌های مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: هر سال با همراهی روحانیان مجرب و توانمند، اردوهای زیارتی به شهرهای مقدس مشهد و قم انجام می‌شود تا طلبه‌های جوان با شرکت در این اردوها به قابلیت‌های خود در زمینه علوم دینی بیفزایند.
مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی به برگزاری ادعیه توسل، کمیل و ندبه در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها نیز به وسیله قاریان متبحر با شرکت طلاب در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌شود به طوری که در بیشتر ایام هفته، برنامه‌ها برای کسب فیض معنوی روحانیان ادامه دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول