اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان:

انتخابات تمرین دموکراسی است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: انتخابات یکی از نمودهای دموکراسی در ایران و هر کشوری است.

انتخابات تمرین دموکراسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلال گنجی ظهر امروز در چهاردهمین دوره انتخابات دانش‌آموزی در دبیرستان پسرانه روزبه اظهار داشت: برگزاری انتخابات مختلف در کشورها نشانه‌ای از وجود دموکراسی در آنها است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری انتخابات دانش‌آموزی کمک شایانی به آشنایی دانش‌آموزان با اصول برگزاری و نحوه شرکت در انتخابات می‌کند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش یادآور شد: در حال حاضر یکی از مسئولیت‌های آموزش و پرورش ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان به منظور انجام فعالیت‌های مختلف در آینده است.
وی با بیان اینکه انتخابات دانش‌‌آموزی نمونه کوچکی از انتخابات رسمی کشور است، یادآور شد: دانش‌آموزان با حضور در این انتخابات می‌توانند با قوانین و ضوابط انتخابات آشنایی پیدا کنند.
گنجی با تاکید بر حضور فعال دانش‌اموزان در چنین انتخاباتی ادامه داد: دانش‌آموزان باید اقدام به انتخاب افراد شایسته و مفید برای انجام کارهای مدرسه کنند. حضور در انتخابات به عنوان نامزد شورای دانش‌آموزی نشان دهنده جرات و جسارت فرد شرکت کننده است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان یادآور شد: شرکت در چنین مراسمی موجب آزمایش و محک زدن توانایی‌های دانش‌آموزان می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای دموکراسی در کشورهای غربی اذعان داشت: سران کشورهای غربی در دیدگاه خود اقدام به ایجاد دموکراسی ‌می‌کنند.
گنجی خاطرنشان کرد: انتخابات و برگزاری آن زمانی موثر و مفید است که نتیجه این انتخابات موجب پیشرفت کشور شود. انتخاباتی که در کشور ایران صورت می‌گیرد کاملا به صورت مردمی و برای عمران و پیشرفت کشور برگزار می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان اذعان داشت: کشورهای غربی به بهانه ایجاد دموکراسی در کشورهای ضعیف اقدام به اشغال آنها کرده و در نهایت نیز موجب عقب افتادگی این کشورها می‌شوند. اساس و پایه دموکراسی باید بر پایه قوانین الهی بوده و همه اقدامات باید بر این اساس صورت گیرد.
گنجی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است و همه اصول در زمینه کشورداری الهی در آن ذکر شده است، افزود: هر کشور و یا هر دولتی که هدف ایجاد دموکراسی دارد باید بر اساس قرآن صورت گیرد.
وی اذعان داشت: کشورهای غربی اقدام به ایجاد دموکراسی می‌کنند ولی هدف سازندگی نداشته و فقط به فکر منافع شخصی خود هستند.
 در پایان انتخابات شورای دانش‌آموزی با حضور مسئولان برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول