اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان تاکید کرد:

زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: مجریان انتخابات با اجرای درست و دقیق وظایف و تکالیف خود زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند.

زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کبری مهرورز بعد از ظهر امروز در نخستین همایش سراسری آموزشی توجیهی مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان‌های گیلان، قزوین و زنجان اظهار داشت: برگزاری انتخابات دارای دو هدف ملی و جهانی است.
وی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود را از اهداف ملی عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ فکر کردن، اندیشیدن و برگزیدن، ترویج روحیه نظارت مردم و استمرار نظارت بر روند تاسیس، استقرار، تثبیت و استمرار حکومت از جمله اهداف ملی برگزاری انتخابات در کشور است.
مهرورز با اشاره به اهداف جهانی انتخابات، تصریح کرد: انتخابات نمایش اقتدار و مشارکت ملی با حضور آگاهانه پشت صندوق‌های رای است.
جانشین ستاد انتخابات گیلان، آموزش کارگزاران و نگهبانان دمکراسی را از راهکارهای رسیدن به اهداف جهانی انتخابات برشمرد و خاطرنشان کرد: کارگزاران باید با مسئله‌یابی و مسئله‌شناسی جریان انتخابات و حماسه حضور، عوامل تاثیرگذار حضور شکوهمند مردم در پای صندوق‌های رای را کشف کنند.
وی افزایش آگاهی و شناخت درباره سازماندهی، برنامه‌ریزی و به‌روز کردن امور مطابق زمانبندی ستاد انتخابات کشور توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را از اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد و بیان داشت: همایش آموزشی و توجیهی مجریان انتخابات استان‌های گیلان، قزوین و زنجان به منظور آموزش قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی انتخابات با هدف ارتقای شناخت و آگاهی متصدیان و مجریان انتخابات برگزار شده است.
مهرورز به صفر رساندن سطح اشتباه و خطا در اجرا از طریق آموزش مداوم و مستمر برای متصدیان و مجریان انتخابات و همچنین آشنایی فرمانداران، بخشداران و کارشناسان در چگونگی فراهم کردن فضای مطلوب حوزه انتخابیه برای اجرای دقیق قانون را از دیگر اهداف برگزاری همایش مذکور عنوان کرد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: مردم متدین و ولایتمدار بار دیگر حماسه‌ای شگفت‌انگیز با حضور حداکثری خود می‌آفرینند.
وی با اشاره به مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات، متذکر شد: مجریان با اجرای درست و دقیق وظایف و تکالیف خود زمینه حضور حداکثری مردم که در حقیقت صاحبان و مخاطبان اصلی انتخابات محسوب می‌شوند، را فراهم کنند.
مهرورز ارتقای سطح اعتماد عمومی از طریق پاسداری و حراست از آرای مردم توسط مجریان را از راه‌های دستیابی به حضور حداکثری مردم دانست و اذعان داشت: مجریان انتخابات به عنوان امانتداران مردم قانوناً موظف به انجام این رسالت هستند.
جانشین ستاد انتخابات گیلان تنها راه دستیابی مجریان انتخابات به حضور حداکثری مردم را تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و رفتار براساس قانون انتخابات دانست و تصریح کرد: آموزش به عنوان اصلی‌ترین و ضروری‌ترین موضوع برای مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات است.
وی با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور طرح جامع آموزش را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است، اظهار داشت: گیلان سرآغاز این برنامه‌ها قرار گرفته و باید تلاش کنیم تا از این فرصت طلایی به نحو مطلوب بهره ببریم.
مهرورز بر برگزاری انتخابات با شکوه، حداکثری و با کمال صحت و سلامت تاکید کرد و بیان داشت: امیدواریم این مقطع از مقاطع انتخاب را به نحو خداپسندانه، عدالت‌محورانه و مهرورزانه پشت سر بگذاریم و ذره‌ای بی‌عدالتی را مجال ظهور و بروز ندهیم تا اراده مردم در صندوق‌ها متجلی شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول