اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در همه مدارس استان قم

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استان قم خبر داد.

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در همه مدارس استان قم
ناصر حمزه‌ای پیش از ظهر امروز در حاشیه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که به صورت نمادین در مدرسه راهنمایی شهید قضایی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس اظهار کرد: انتخابات این شوراها از سابقه هشت ساله برخوردار بوده و هر سال در مدارس برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این شوراها ضمن آشنا شدن با روش انتخاب شدن و انتخاب کردن، حق انتخاب کردن و انتخاب شدن را برای خود محفوظ می‌دانند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: دانش‌آموزان در این انتخابات نوعی تنظیم دموکراسی و رای مردمی را در مرحله مقدماتی آغاز کرده و خود را برای انتخابات بزرگتر آماده می‌کنند.
وی با اشاره به وظایف شوراهای دانش‌آموزی گفت: شوراهای دانش‌آموزی در بهره‌وری از شیوه‌نامه‌های پرورشی و آموزشی موثر بوده و بر همسویی فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی و کمیته‌های آن با مفاد آیین‌نامه اجرایی مدارس تاکید دارند.
حمزه‌ای خاطرنشان کرد: شورای دانش‌آموزی چگونگی مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و اجرایی مدرسه را بررسی کرده و پیشنهادات لازم را ارائه می‌دهد.
وی همکاری در ارتقای مهارت فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات مربوطه، برگزاری نماز جماعت و اداره نمازخانه مدرسه و مشارکت با معاون پرورشی و تربیت بدنی مدرسه در اجرای برنامه‌های و فعالیت‌های پرورشی را از دیگر فعالیت‌های اعضای شوراهای دانش‌آموزی ذکر کرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی در مدارس از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است، بیان کرد: این شورا از کمیته‌های مختلف فرهنگی، علمی، بهداشتی، تربیت بدنی، اخلاقی و علوم سیاسی تشکیل شده که دانش‌آموزان در این کمیته‌ها مشارکت در امور مدیریتی، علمی، فرهنگی و آموزشی مدرسه را بر عهده می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: هفت نفر عضو برای مدارس دارای حداقل 150 نفر دانش‌آموز تعیین و با اضافه شدن هر 50 نفر دانش‌آموز در هر مدرسه، دو نفر به اعضای شورا افزوده می‌شود.
حمزه‌ای عنوان کرد: شوراهای دانش‌آموزی از رئیس، دبیر، نایب رئیس و اعضا تشکیل شده که دانش‌آموزان در امور مدارس در این شوراها با یکدیگر مشارکت می‌کنند.
وی با اشاره به تفاوت انتخابات سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته انتخابات شورای دانش‌آموزی در 70 درصد مدارس استان قم برگزار شد و امسال در همه مدارس و مقاطع این انتخابات برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: در پایان این انتخابات در نهایت 7 تا 9 هزار نفر دانش‌آموز برای فعالیت در شوراهای مدارس انتخاب می‌شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول