اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان فارس:

تجار جنوب فارس سفیران بی‌بدیل بیداری اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: تجار جنوب فارس سفیران بی‌بدیل بیداری اسلامی هستند.

تجار جنوب فارس سفیران بی‌بدیل بیداری اسلامی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، مظفر مختاری ظهر امروز در همایش شوراها، توسعه پایدار و بیداری اسلامی در لارستان اظهار داشت: حضور و نفوذ مردم این منطقه در کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور کامل مشهود بوده و موفقیت‌های اقتصادی و اجتماعی شهروندان این منطقه نیز قابل تحسین است.
مختاری افزود: جایگاه لارستان و مردم شجاع و با ایمان این خطه از ایران اسلامی در تاریخ از مردان مرد و شیر زنان آن پرچمداران بیداری اسلامی ساخته است.
وی به نقش موثر تجار این منطقه در توسعه استان فارس اشاره کرد و افزود: مردم معتقد این منطقه با حضور پر تعداد خود در کشورهای حاشیه خلیج فارس و تاسیس مراکز مذهبی و حسینیه‌های متعدد در این کشورها، سفیران بی‌بدیل نسیم بیداری اسلامی هستند.
نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به نقش شورا در تفکر اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: اصل شورا چه به عنوان روش در فرآیند دولت و چه به عنوان روشی برای گسترش دموکراسی در حاکمیت نیازمند بازیابی و تحلیل جایگاه و مبانی علمی و فقهی است.
رئیس بنیاد فرهنگی صبح قریب استان فارس افزود: بسیاری از اندیشمندان مسلمان معتقدند که از دیدگاه اسلام و قرآن، شورا نه یک امر مستحب بلکه روشی واجب تلقی می‌شود که نظام جمعی و سیاسی با خاستگاه دینی را سامان می‌دهد.
مختاری همچنین با بیان اینکه شورا یک خط اسلامی است که تمام عرصه‌های فکری و علمی جامعه اسلامی را در بر می‌گیرد، افزود: اگر کار مسلمانان تابع امر شورا شود چشم‌انداز گسترده‌ای فرآروی آنان گشوده می‌شود که می‌توانند از طریق آرای گوناگون و تضارب آرا و افکار مختلف مصلحت و مفسدت مسائل را به خوبی بشناسند.
رئیس شورای اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت‌های بیداری اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد: بی‌شک حرکت آغاز شده در کشورهای اسلامی منطقه حاصل همگرایی رفتاری، هم‌خوانی و بازتاب شعور انسان‌هایی است که از ظلم و ستم دیکتاتوران منطقه به ستوه آمده‌اند.
وی اضافه کرد: از این لحاظ می‌توان به قرابت بیداری اسلامی و اصل شوراها پی‌برد، قرابتی که آیینه تمام‌نمایی از مصادیقی مانند وحدت ملی، بصیرت ملی، بصیرت دینی و جلوهایی از عدالت‌خواهی، اقتدار و طغیان خواسته‌های فرهنگی و عقیدتی در بین اقشار مختلف مردم است.
این همایش با هدف تبیین زمینه‌هایی از قبیل نقش انقلاب اسلامی به عنوان الهام‌بخش سایر ملت‌ها و الگوی آزادی‌خواهی و مقاومت اسلامی، بیان نقش ولایت فقیه به عنوان پیش‌رو در بیداری اسلامی برگزار شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول