اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس اقتصادی:

همه مکاتب اقتصادی به معضل فقر گرفتار هستند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فقر یکی از مشکلات و معضلات جوامع انسانی است و همه مکاتب اقتصادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

همه مکاتب اقتصادی به معضل فقر گرفتار هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدحسین میرمعزی ظهر امروز در نشست علمی تخصصی همایش اسلام و نیاز‌های معاصر در حوزه اقتصاد در مشهد اظهار داشت: بر این اساس تعریف نظام اقتصادی مجموعه‌ای از رفتارها و روابط اقتصادی است که در راستای اهداف معین نظام اقتصادی سامان پیدا می‌کند.
عضو شورای مرکزی الگوی اسلامی ایرانی افزود: البته این تعریف و این نظام با توجه به نظام‌های مختلف اقتصادی از جمله نظام سرمایه‌داری و نظام اقتصاد اسلامی با توجه به اهداف و رفتارها به طور کلی با هم در تقابل هستند.
میرمعزی با اشاره به اینکه عنصر اصلی الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت، حاکمیت ایمان و تقوا در نظام اقتصادی است، تصریح کرد: چه در فقر فردی و چه در فقر جامعه قرآن تأکید بر ایمان و تقوا دارد و این دو موضوع را از عناصر رفع فقر و ایجاد توسعه در جامعه می‌داند.
حجت‌الاسلام حسن اخلاقی، معاون پژوهشی مجتمع آموزشی عالی جامعة‌المصطفی العالمیه مشهد با اشاره به هدف برگزاری این همایش اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز جوامع اسلامی به ارائه الگویی کامل و جامع در حوزه اقتصاد اسلامی در برابر ناکارآمدی سیستم اقتصادی غرب است و از طرفی سال 1390 از سوی رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، بنابراین ضرورت بر آن شد با برگزاری چنین همایشی از دیدگاه‌های طلاب و محققان استفاده شود.
وی افزود: همچنین با توجه به حضور محققان و طلاب با دیدگاه اسلام در عرصه اقتصاد و آسیب‌شناسی الگوهای توسعه اقتصادی در دنیا و پاسخگویی به ابهامات مطرح شده در این زمینه، توجه و پرداختن به این موضوع سزاوار است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول