اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس:

انتصاب افراد بدون صلاحیت از مهم‌ترین دلایل استیضاح وزیر اقتصاد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: انتصاب افراد به سمت‌های مهم، بدون آنکه صلاحیت یا اهلیت لازم را داشته باشند از مهم‌ترین دلایل استیضاح وزیر اقتصاد است.

انتصاب افراد بدون صلاحیت از مهم‌ترین دلایل استیضاح وزیر اقتصاد
عبدالمحمد بابااحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اعلام وصول طرح استیضاح سید شمس‌‌‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی با امضای ۲۲ نماینده در هفته گذشته، اظهار داشت: استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی جدی است و طراحان با جدیت پیگیر موضوع هستند. 
وی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه مجلس، این طرح این هفته در جلسه علنی مجلس مطرح و وزیر اقتصاد برای پاسخگویی به موارد و محورهای طرح شده در متن نامه طرح استیضاح به صحن علنی می‌اید.
 با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر اقتصاد به‌زودی در صحن علنی مجلس طرح خواهد شد، گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وزیر اقتصاد ظرف 10 روز پس از اعلام وصول طرح استیضاح باید در جلسه علنی مجلس حاضر شده و به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ دهد.
بابااحمدی با اشاره به دلایل استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: عدم اجرا، اجرا ناقص و یا نقض احکام قانونی مربوط به وظایفی که نسبت به بانک‌ها و نهادهای پولی و مالی داشته است، نصب افراد به سمت‌های مهم، بدون آنکه صلاحیت یا اهلیت لازم را داشته باشند از مهم‌ترین دلایل استیضاح وزیر اقتصاد است.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم نظارت بر کارکرد بانک‌ها به عنوان نماینده سهام دولت با وجود  هشدارهای نهادهای نظارتی، عدم مقاومت در برابر اعمال نفوذ مقامات اجرایی از دیگر دلایل این استیضاح است.
وی اختلاس 3 هزار میلیاردی را علت اصلی استیضاح وزیر اقتصاد اعلام کرد و گفت: اختلاس 3 هزار میلیارد به‌صورت شبکه‌ای انجام گرفته است که برهمین اساس دستگاه قضایی در حال بررسی موضوع و دست یافتن به حقیقت است.
بابااحمدی با اشاره به ضعف مدیریتی وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، گفت: این افراد نمی‎توانند خود را از اصل قضیه جدا کنند و باید جوابگوی مردم باشند.
وی با اشاره به اینکه باز پس‌گرفتن امضا حق قانونی نمایندگان مجلس است، گفت: نمایندگان می‌توانند پس از ارائه گزارش کمیسیون امضای خود را پس گرفته و از استیضاح وزیر اعلام انصراف کنند.
بابااحمدی در باره فضای حاکم بر مجلس در خصوص رای آوردن یا نیاوردن طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی، اظهار داشت: رای موافق یا مخالف به استیضاح، به دفاعیات حسینی در صحن علنی بستگی دارد و باید دید آیا آقای وزیر می‌تواند نمایندگان را در خصوص صلاحیتش برای ادامه کار در این وزارتخانه مهم قانع کند یا خیر.
وی افزود: باید اظهارات نمایندگان موافق و مخالف و همچنین اظهارات وزیر در صحن مجلس را شنید و بعد درخصوص استیضاح تصمیم گرفت. وزیر باید از عملکرد مجموعه تحت امر خود دفاع کند تا تمام زوایای موضوع اختلاس بزرگ بانکی و اقدامات پیشگیرانه و نظارتی برای نمایندگان روشن شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول