اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروزی ‌در گفت‌وگو با ‌فارس:

مجلس به دنبال مانع‌تراشی برای دولت نیست / استیضاح حق قانونی مجلس است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: استیضاح وزرا به مفهوم ایجاد چالش برای دولت نیست و از سوی دیگر نباید با این طرح‌ها در راه انجام وظائف قوه مجریه مانع‌تراشی کرد.

مجلس به دنبال مانع‌تراشی برای دولت نیست / استیضاح حق قانونی مجلس است
حجت‌الاسلام حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: قوانین نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای تنظیم شده است که اجرای آنها صلاح کشور و مردم را تامین می‌کند.
وی افزود: از سوی دیگر در راس سیستم حاکمیتی ما ولایت فقیه را داریم که به دلیل مدیر، عادل و مدبر بودن، بر همه ارکان و نهادها نظارت داشته و اجازه نمی‌دهد کارها از راه اصلی منحرف شود.
این مسئول با اشاره به مواد قانونی برای طرح استیضاح وزرای عضو کابینه در مجلس شورای اسلامی گفت: این مواد به چند منظور در قانون دیده شده است که مهمترین آن انجام وظیفه نظارتی مجلس است.
نوروزی تاکید کرد: نمایندگان مجلس وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قانون را داشته و برای اعمال نظارت خوددارای حقوقی از جمله استیضاح و سئوال از وزرا هستند.
وی با بیان اینکه اجرای صحیح قانون باید به صورتی باشد که مصلحت نظام و مردم را تامین کند، گفت: در طی سه دهه عمر پر برکت انقلاب اسلامی بارها مجلس اقدام به استیضاح وزرای مختلف کرده و نتیجه آن نیز با رای گیری و اخذ نظر اکثریت نمایندگان اعلام شده است.
نماینده مردم رباط کریم افزود: زمانی که مجلس رای عدم اعتماد به وزیری داده و یا بر عکس هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و کارها بر طبق روال معمول ادامه یافته است.

در مجلس کسی به دنبال مانع‌تراشی برای دولت نیست

نوروزی تاکید کرد: علت این است که هدف اصلی اصلاح امور و تامین مصلحت نظام است و کسی به دنبال سیاسی‌ کاری و یا مانع‌تراشی در راه انجام وظائف قوه مجریه نیست.
وی با اشاره به طرح استیضاح وزرای اقتصاد و نیرو در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح حق نمایندگان است و اگر بر طبق قانون و با نیت اصلاح امور انجام شود،‌ به سود دولت تمام خواهد شد.
نوروزی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با این استیضاح‌ها موافق است؟ گفت: نظر یک نماینده در این ‌ارتباط‌ تعیین کننده نیست و هر آنچه اکثریت مجلس تصمیم بگیرد، از سوی دیگر نمایندگان نیز محترم شمرده خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار اکثر نمایندگان این است که انجام وظائف قانونی باید در فضایی آرام و به دور از حاشیه‌سازی باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول